arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

انتقاد فاضل لنکرانی از مخالفان مذاکرات هسته ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز پنجشنبه در دیدار مشاوران امور روحانیت استانداران سراسر کشور درقم گفت: البته معتقد نیستیم که برخی مشکلات نیز مورد انتقاد قرار نگیرد ولی دولت نیازمند حمایت روحانیت است.

به گزارش ایرنا او ادامه داد: باید دولت را نسبت به خدمتگذاری به مردم از مقوله شعار و چارچوب دست و پاگیر و مسائل قانونی بیرون آوریم و این کار هنر یک روحانی است تا خدمت دولت را به طبقات مختلف اجتماع برساند.

فاضل لنکرانی گفت: هر دولتی روزی خواهد رفت و منافع آن روحانیت را شامل می شود، اگر دولت خدمتگذار باشد برای وجهه روحانیت بسیار خوب است و اگر خوب کار نکند روحانیت در نزد مردم پایین می آید.

او دربخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ، گروهی هستند که دنبال خدمت به مردم هستند.

او گفت: روحانیت باید از واقعیت مذاکرات هسته ای اطلاع دقیق داشته باشند تا برای مردم تبیین کنند که آنان به دنبال خدمت به ملت هستند.

فاضل لنکرانی ادامه داد: رشد بسیار خوب ایران در مذاکرات هسته ای برای دنیا نیز بهت آور بوده و حتی اوباما تصریح کرده که ایران یکی از کشورهای سرنوشت ساز در منطقه است.

او گفت: کار مذاکرات هسته ای بسیار مهم و سرنوشت ساز است اما دستهایی در کار بود که مذاکرات تا به همین جا نیز نرسد و در یک سال گذشته برخی مخالفان و منتقدان در ذهن مردم تعبیر می کردند که مسوولان هسته ای کشور در مذاکرات کشور را می فروشند و استقلال کشور را به باد می دهند.

فاضل لنکرانی گفت: دشمنان ما می خواستند اسم ایران را از جغرافیای جهانی خارج کنند اما نتیجه مذاکرات آن است که شاهد قدرت کشور هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درادامه گفت: مسوولیت مشاور امور روحانیت برای استانداران بسیار حائز اهمیت است و باید توجه داشته باشیم که از ابتدای انقلاب با وجودی که اساس نظام بر دوش روحانیت بوده است و مردم روحانیت را به عنوان پیشانی نظام تلقی می کنند در دایره قوه مجریه کشور شاهد حضور روشن و موثری از روحانیت نبودیم.

او گفت: در طول انقلاب در میدان اجرایی کشور از روحانیت خبری نبوده است در عین حال حضور روحانیت در قوه قضائیه چشم گیر تر بوده است و در قوه مقننه نیز شاهد حضور روحانیت بوده ایم.

او گفت: از ابتدا شاید این تلقی وجود داشته است که روحانیت در مسائل اجرایی حضوری نداشته باشد و حتی یک امام جمعه دخالتی در مسائل اجرایی استان ها نداشته باشد که این کار صحیحی نبوده است.

فاضل لنکرانی گفت: حضور مشاوران روحانی برای استانداران امری مبارک است و باید برای فعالیت آن ها کار میدانی و علمی انجام شود چرا که مردم امروز از یک روحانی تنها انتظار امور عبادی و معنوی را ندارند و انتظار دارند روحانیون در کوچکترین امور شهرشان نقش موثر داشته باشند.

او گفت: اگر بین استاندار و مجموعه های مربوطه به روحانیت ارتباط مناسبی وجود داشته باشد کار خوبی است و مشاور باید نقش روحانیت در مسائل مختلف هر استان را پر رنگ کند تا مردم بدانند که روحانیت دغدغه عمران استان را نیز دارد.

فاضل لنکرانی گفت: مشاور روحانی هر استاندار باید دردها و آلام جامعه را به بدنه دولت منتقل کند و با ارتباط مناسب با مردم با مشکلات آن ها آشنا باشد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: یکی از دغدغه های روحانیونی که مشاور استانداران هستند باید این باشد که روحانیت در استان ها افزایش یابند، در حال حاضر دراستانها با کمبود روحانیت و بزرگان روحانی مواجه هستیم.

مشاوران امور روحانیت استانداران کشور امروز با جمعی از علما و مراجع عظام تقلید از جمله حضرات آیات عظام وحید خراسانی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی و علوی گرگانی، همچنین آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه دیدار می کنند.

آنان روز گذشته به منظور شرکت در اجلاس مشاوران امور روحانیت استانداران سراسر کشور وارد قم شدند.
نظرات بینندگان