arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

حیوانات در خطرند / جاده های جنگلی فنس کشی شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: جاده های جنگلی امروز بعنوان یکی از عوامل تهدید آمیز برای حیات گونه های مختلف جانوری تبدیل شده اند و ضروری است که وزارت راه و شهرسازی با اقدامات تامینی از جمله فنس کشی با این تهدید مقابله کند.

کمال الدین پیرموذن روز پنج شنلبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال تعداد زیادی از گونه های بعضا نادر جانوری در حوادث رانندگی در جاده های عبوری از داخل و یا حاشیه جنگل ها تلف می شوند و با فنس کشی و یا اقدامات دیگر می توان تا حدودی با این تهدید مقابله کرد.

وی بیان کرد: البته در این اقدام وزارت راه باید با مطالعات کارشناسی مراقبت کند که به اکوسیستم جانوری و گیاهی مناطق جنگلی آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به برخی پروژه های راهسازی در مناطق جنگلی کشور، گفت: مسوولان باید مراقب باشند که اقدامی انجام نگیرد که به محیط زیست و منابع جنگلی کشور آسیب وارد شود.

او تاکید کرد که منابع جنگلی تنها متعللق به نسل کنونی نیست؛ این منابع خدادادی امانت نسل های آینده برای ماست و باید از ان محافظت کرد.

پیرموذن به موضوع احداث جاده در جنگل ابر اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس به این موضوع حساس هستند و قرار است بزودی هیت رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس با سفر به استان گلستان موضوع جاده کشی در این جنگل را مورد بررسی قرار دهند.

وی گفت : نمایندگان مواظب هستند تا تصمیم منطقی در این زمینه اتخاذ شود و آسیب و تهدیدی متوجه منابع طبیعی و سرمایه های کشور نشود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه همچنین از صداو سیما به خاطر پخش مطلبی در یکی زا برنامه های پربیینده با عنوان ' خطر پراید بیشتر از داعش است' انتقاد کرد و اظهار کرد: با اینکه ما نیز بحث های زیادی در باره کیفیت پراید داریم ولی این درست نیست که صداو سیما اینگونه سرمایه ملی را مورد هجمه قرار دهد.

او گفت : صدا وسیما باید منافع کشور را در نظر بگیرد نه اینکه بدنبال خبرهای تماشاگر پسند بوده و تولید وطنی را زیر سووال برد.
نظرات بینندگان