arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

صدیقی: آنچه در قانون آمده فقط بخشی از اختیارات ولی فقیه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام‌جمعه موقت تهران گفت: اصول‌گرایان باید اختلاف‌نظرها را کم کرده و سرعت جذب داشته باشند.
 
به گزارش تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در ششمین کنگره سراسری جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، خطاب به اصولگرایان، گفت: باید سرعت عزم‌تان را بیشتر کنید و اختلاف‌نظرها را کم کرده و سرعت جذب داشته باشید.
 
وی افزود: امروز جنگ تمام‌عیار دنیا علیه ما آغاز شده و استکبار در موضوع ما وحدت کلمه دارد؛ چرا ما با هم وحدت کلمه نداریم؟
 
آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: امام علی(ع) در روایتی به مردم فرمودند شما در مسیر حق‌تان با هم نیستید، در حالی که دشمنان شما در مسیر باطل خود با هم وحدت دارند و از امام باطل‌شان حمایت می‌کنند.
 
وی افزود: حضرت علی(ع) همچنین فرمودند لشکر معاویه بر شما پیروز خواهد شد؛ امام علی(ع) عوامل شکست حق را این‌گونه معرفی می‌کنند که آنها از امام باطل خود اطاعت، اما شما با امام حق خود مخالفت می‌کنید؛ به طور مثال زمانی که می‌گوییم در سرما به جنگ بروید، پاسخ می‌دهید سرد است و زمانی که می‌گوییم در گرما به جنگ بروید پاسخ می‌دهید گرم است. کسی که طاقت گرما و سرما را ندارد، طاقت شمشیر هم ندارد.
 
امام‌جمعه موقت تهران گفت: اصل اول این است که قانون اساسی، آرای عمومی و صندوق‌ها و آنچه دنیا به دنبال آن می‌رود، تفاوت ماهوی دارد؛ ما مشروعیت یک رئیس‌جمهور را به صندوق رای و آرای اکثریت نمی‌دانیم و ملاک رای نیست، بلکه امضای خدا نسبت به آراست.
 
آنچه در قانون اساسی آمده فقط جزئی از اختیارات ولی فقیه است
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه در اسلام اساس، امامت، ولایت و امت است، گفت: صیانت، عزت و ادامه حیات دینی شما به این است که به امامت تکیه کنید، چرا که حبل‌الله موجب حفاظت شما می‌شود؛ قرآن صامت، حبل‌الله است و حجت خدا قرآن ناطق است و هر دو سکه دارای یک روی هستند.
 
وی افزود: آنچه در قانون اساسی آمده، همه اختیارات ولی‌فقیه نیست، بلکه جزئی از اختیارات این شخص است؛ ولایت به قانون اساسی، آراء و صندوق‌ها اعتبار داده است.
 
سکولاریسم ضدخدا و مصالح بشر است
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه سکولاریسم امر نامربوط، ضدخدا و مصالح بشر است، یادآور شد: معتقدیم حکومت از آن خداست و غیر از خدا جز به اذن خدا، حق حاکمیت بر هیچ کس وجود ندارد. ضمن اینکه محدود کردن آزادی‌ها نیز جزو امر و اذن خداوند حق هیچ‌کس نیست. بازشناسی ریشه حکومت اسلامی همیشه برای ما مانند تابلویی است تا راه را گم نکنیم.
 
آرای عمومی با امضای ولی فقیه اعتبار دارد
آیت‌الله صدیقی ادامه داد: در مسئله رای باید گفت که همه مکلفان در رای‌گیری شرکت نمی‌کنند و کسی که برنده می‌شود از آرای اکثریت مردم برخوردار نیست، بلکه از آرای اکثریت شرکت‌کنندگان برخوردار است، بنابراین چگونه می‌توان گفت کسی که آرای خود را از صندوق رای می‌گیرد بر قاطبه حاکمیت می‌کند؛ گاهی نیز در اثر جوسازی و حرکات مادی و جاذبه و پول و فشار افراد غیراصیل نیز در صحنه حضور می‌یابند و رای فرهیختگان و مومنان با دیوانه و کسی که با پول در کنار صندوق رای آمده یک اعتبار پیدا می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه آرای عمومی در کشور ما با امضای ولی فقیه اعتبار پیدا می‌کند، گفت: در زمان غیبت اختیارات ائمه قبلی به ولی فقیه منتقل شده است؛ سربلندی کشور ماست که در مجاری حکومتی پشتوانه دینی و شرعی داریم و اطاعت از قوانین با امر ولی فقیه الزامی می‌شود. اگر شئون زندگی ما بخواهد در آخرت سرمایه باشد بدون دریافت دستور از امامت و ولایت این امر محقق نخواهد شد و آخرت نخواهیم داشت.
 
تحزب آغاز اختلاف است
امام جمعه موقت تهران با طرح این پرسش که در دنیا چه چیزی مایه وحدت است، یادآور شد: تحزب آغاز اختلافات است و در همه دنیا احزاب به جان هم می‌افتند و اختلاف پیدا می‌کنند اما ولایت و امامت چیزی است که همه احزاب را زیر نظر دارند و بر انحرافات آنها توجه داشته و تذکر می‌دهند.
 
آیت‌الله صدیقی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) اظهار داشت: آنها که امامت را منزوی کردند تنها خودشان چوب نمی‌خورند بلکه به قول حضرت زهرا(س) از ناقه حکومت خون خواهند نوشید.
 
وی با تاکید بر اینکه پیکر امت اسلامی بر روی وحدت و ولایت قرار دارد، افزود: کوهی که تکیه‌گاه امت است، پرچم  امامت و ولایت مشروع و منصوب از جانب پروردگار است. پرچم‌های متعدد، تفرقه می‌آورد و شورا در مسئله توحید نمی‌گنجد.
 
آیت‌الله صدیقی ادامه داد: تحزب و سقیفه جز اختلاف و بدبختی چیزی نیست و اختلاف ارتجاع است و وحدت، توحید و هجرت است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: دنیا و استکبار برای مقابله با جمهوری اسلامی وحدت کلمه دارند. چرا ما با هم وحدت کلمه نداریم؟
 
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه کفر به طاغوت، اساس ایمان ماست، یادآور شد: امام خمینی(ره) حرکت خود را با مبارزه با طاغوت و استکبار آغاز کرد؛ اینکه اسرائیل باید محو شود و آمریکا شیطان بزرگ است، از اصول حرکت انقلابی ماست.
 
وی ادامه داد: ما باید قدرت‌طلبی را بت‌پرستی بدانیم و همیشه به دنبال این باشیم که دوست خود را جلو بیندازیم؛ ایثار یعنی از خود گذشتن، نه به صورت تک تک بلکه به صورت گروهی باید از خود بگذریم و به دنبال رضای خداوند و تقویت دین‌مان باشیم.
 
امام جمعه موقت تهران با تعریفی از نیروهای اصولگرا یادآور شد: نیروهای اصولگرا یعنی متعبد به ولایت و متدین؛ کسی که بعد از فرمان رهبری منیت دارد و بر اساس تحلیل خودش عمل می‌کند اگر امام زمان(عج) نیز بیاید، باز تحلیل خودش می‌کند.
 
آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: امروز جنگ تمام عیار دنیا علیه ما ادامه دارد و ما فرماندهی شایسته در دنیا جز مقام معظم رهبری نمی‌شناسیم. چطور می‌توان چنین رهبری را نادیده گرفت و کفران نعمت کرد.
 
وی گفت: ما نباید دنبال جلو افتادن خود و گروهمان باشیم بلکه باید ید واحده باشیم.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تشکیل اجتماعات اصولگرایان به همت حجت‌الاسلام تقوی اظهار داشت: مدتی است که حرکت سالم، روشن و متینی کلید زده شده است؛ آیت‌الله مهدوی کنی در گذشته چنین محوریتی را داشتند و اعتبار و پشتوانه بودند؛ بعد از رحلت ایشان کسی نبود و این سید بزرگوار به دنبال ایجاد وحدت بود بنابر این، این حرکات دل امام زمان(عج) و رهبر را خشنود می‌کند و نیروهای اصیل انقلاب دلسرد نمی‌شوند و اینگونه دشمن می‌بیند که نفاق و ادعا نیست که وقتی حرفی حضرت آقا می‌زنند نیروهای اصولگرا عمل‌شان خلاف آن باشد.
 
آیت‌الله صدیقی با طرح این پرسش که امام چگونه با آمریکا، شوروی و انگلیس درافتاد؟ گفت: امام(ره)‌ منیت نداشت؛ بنابراین خدا امام را فرستاد و قولش، قول شد.
 
وی در ادامه با اشاره به حرکاتی که از طریق نهضت آزادی و جبهه ملی در اوایل انقلاب آغاز شد و برای رسیدن به هدف کنار هم قرار گرفتند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، اظهار داشت: آنها در مسیر خودشان ایثار کردند؛ ما که در زیر پرچم نایب امام زمان(عج) هستیم چه عذری داریم که ایثار و وحدت نداشته باشیم؟
 
وی در پایان خطاب به اصولگرایان تاکید کرد: باید سرعت‌تان را بیشتر کنید، اختلاف نظرها را کم کرده و سرعت جذب داشته باشید؛ هرگاه ما مشکل پیدا کردیم، خودمان مشکل‌ساز بودیم وگرنه وعده خدا حق است و وحدت شما جامعه را مسنجم می‌کند.
نظرات بینندگان