arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۳

اقدام شهرداری برای تخریب بخشی از پاساژ علاء‌الدین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
رییس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران با یادآوری تخلفات انجام شده در ساخت مجتمع تجاری علاءالدین در مرکز شهر تهران گفت: ماموران شهرداری برای تخریب تخلفات ساخت و ساز، دقایقی پیش وارد این مجتمع تجاری شدند.

به گزارش ایرنا، شهرام گیل آبادی در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین عاملی که شهرداری تهران را مجبور به ورود به مجتمع و اقدام به تخریب طبقات هفتم و منفی سه در پاساژ علاءالدین کرده این است که هنوز از این مجتمع رفع خطر نشده است.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش سازمان آتش نشانی باید مسایل ایمنی و استانداردها در این مجتمع رعایت می شد، افزود: ایمنی در پله برقی ها و رفع خطر در استحکام سازه های این مجتمع مورد توجه قرار نگرفته است.

گیل آبادی به رای کمیسیون ماده 100 اشاره کرد و گفت: همه تخلفات این مجتمع محرز ‍ شده و برای همه این تخلفات رای صادر شده است.

این مقام شهرداری تهران گفت: شش هزار و 400 نفر بصورت روزانه در این ساختمان تردد دارند و این بجز بیش از دو هزار نفر کارکنان شاغل در این مجتمع می باشند.

گیل آبادی با اشاره به اینکه براساس حکم صادره طبقاتی که در آنها تخلف صورت گرفته است باید تخریب شوند، افزود: تامین ایمنی، رعایت استانداردهای لازم برای ایمنی ساختمان و حفظ جان شهروندان مهمترین عوامل و دلایل ورود جدی شهرداری تهران به این مساله است.

وی با اشاره به اینکه اگر مجتمع علاالدین با این وضعیت به کار خود ادامه دهد٬ شاهد حادثه ای دلخراش و ناگوار در این مجموعه خواهیم بود، پیشگیری از حوادث احتمالی که سازمان آتش نشانی نسبت به آن تذکر داده و همچنین برخورد با تخلفات و هرگونه زد و بند از دیگر دلایل ورود شهرداری تهران به این مجتمع است.

گیل آبادی تاکید کرد: شهرداری تهران تحت هر شرایطی با هرگونه تخلف برخورد می کند.

'شهرداری و شخص شهردار پای اجرای قانون در مورد این مجتمع ایستاده اند و اجرای مبارزه با فساد اداری و مالی جزو سیاست های شهرداری تهران است.'

نظرات بینندگان