arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۴۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۳

رسانه روسی: آمریکا درصدد احیای روابط با روسیه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک شبکه تلویزیونی روسی در گزارش خود از قصد آمریکا برای احیا روابط با روسیه که به دلیل اختلاف در مساله اوکراین تیره شده است، خبر داد.

به گزارش ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روزجمعه در گزارش خود اعلام کرد: دولت آمریکا قصد دارد راههای جدید برای همکاری با روسیه بیابد.

در گزارش رسانه روسی به نقل از یک مقام دولت آمریکا خاطرنشان شده است: واشنگتن در طول چند ماه برای ایجاد روابط کاری جدید با روسیه تلاش کرد و در نتیجه آن اوباما تصمیم گرفته به جستجوی راههای جدید برای همکاری با روسیه در مسایل دوجانبه و بین المللی بپردازد.

رسانه روسی در ادامه گزارش خود به نقل از ایتارتاس افزود: جان کری وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی به سرگئی لاوروف همتای روس خود پیشنهاد کرده درعوض لغو بخشی از تحریم های ضدروسی، مسکو در مساله اوکراین به گذشت هایی تن دهد.

رسانه روسی به نقل از مقام دولتی آمریکایی که نامش فاش نشده است نوشت: آمریکا می خواهد مسایل مربوط به دونتسک و لوهانسک بطور جداگانه از مساله کریمه بررسی شود.

وی افزود:اگر طرفین بتوانند در مورد وضعیت دونتسک و لوهانسک به توافق برسند تعدادی از تحریم های ضدروسی لغو خواهد شد و فقط بخشی از تحریم ها در مورد مساله کریمه خواهد ماند.

روابط روسیه و آمریکا به دلیل اختلاف دو کشور در مساله اوکراین تیره شده است و واشنگتن و کشورهای غربی چند بسته تحریم علیه روسیه وضع کرده اند.

روسیه در ماه مارس سال گذشته منطقه کریمه را به خاک خود ملحق کرد.

نیروهای اوکراینی از ماه آوریل سال گذشته در استان های دونتسک و لوهانسک عملیات نظامی برای سرکوبی جدایی طلبان روس تبار اجرا می کنند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با تاکید بر جدایی ناپذیری منطقه کریمه از روسیه اعلام کرده است که از تمامیت ارضی اوکراین بدون کریمه حمایت می کند.

مسکو استقلال مناطق خودخوانده دونتسک و لوهانسک که در ماه می سال گذشته به طور یکجانبه از اوکراین اعلام استقلال کرده اند،را به رسمیت نمی شناسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
0
oخيلي خيلي معلومه كه تحريمها اثر نداشته.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
0
این رسانه روسی هم مثل کیهان و وطن امروز ما داره مطلب میزنه....آمریکا و اروپا دارن روزبروز حلقه تحریم روسیه را تنگتر میکنه اونوقت ایشون میگه....
نظرات بینندگان