arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

تشییع پیکر 2 معلم و بسیجی شهید سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیکر معلم شهید 'عیسی شهرکی' امروز /شنبه/ با حضور علما، مسوولان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم از میدان قدس ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک تا گلزار شهدای روستای ملک حیدری این شهرستان تشییع شد.
 
 به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعار مرگ بر اشرار و مرگ بر تروریست ؛ˈمرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، از دستگاههای قضایی، امنیتی و انتظامی شناسایی و دستگیری مسببان این حادثه و قلع و قم اشرار مسلح را خواستار شدند.

معلم شهید 'عیسی شهرکی' متولد 1357 دارای 11 سال خدمت رسمی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است، از این شهید بزرگوار دو فرزند به یادگار مانده است.

اشرار و تروریستهای مسلح عصر روز پنجشنبه 11دی ماه در اقدامی جنایتکارانه این معلم دلسوز و فداکار را به همراه یک بسیجی بلوچ اهل سنت به نام ادهم صبوری در روستای نصیر آباد شهرستان سرباز به شهادت رسانده و متواری شدند.

سردار رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی، سپاه و اداره اطلاعات با تمام توان فعالیت گسترده ای را برای دستگیری تروریست های عامل شهادت معلم و بسیجی شهید در شهرستان سرباز آغاز کرده اند.

پیکر شهید ادهم صبوری از شهدای حادثه تروریستی شامگاه پنجشنبه نیز در زادگاهش روستای نصیرآباد(پاکاندر) از توابع شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان روز جمعه 12 دی ماه تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه و جماعت مسجد جامع روستای نصیرآباد سرباز در این مراسم با محکوم کردن ترور یک معلم و یک بسیجی اهل سنت گفت: کسانی که دست به کشتار مسلمین و ترورهای کور می زنند دشمنان اسلام و مسلمین هستند و لازم است تا اقشار مختلف مردم وحدت و همدلی خود را حفظ کنند.

مولوی دوست محمد رئیسی اظهار داشت: متاسفانه این ترورهای کور را دشمنان اسلام و نظام انجام می دهند و هدفشان اختلاف اندازی در بین صفوف به هم پیوسته برادران شیعه و سنی است.

وی افزود: سالیان سال است که شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و همیشه یار و یاور یکدیگر بوده اند.

وی با بیان اینکه برای افراطیون و برخی افراد خود فروخته؛ شیعه و سنی هیچ تفاوتی ندارد، خاطر نشان کرد: ادهم صبوری که شیعه نبود از نیروهای بلوچ و عضو فعال بسیج و بومی منطقه بود، پس این موضوع نشان می دهد که این افراد جهت ایجاد اختلاف دست به هر کار و جنایتی می زنند.

وی ادامه داد: ما خواهان برخورد قاطع با عاملان این جنایات هستیم و لازم است تا مردم منطقه هوشیار باشند.

امام جمعه و جماعت روستای نصیرآباد با بیان اینکه نیروهای نظامی به تنهایی نمی توانند امنیت 100 درصدی و پایدار برقرار کنند، تصریح کرد: برقراری امنیت پایدار با همراهی و همکاری مردم با مسوولان و دستگاههای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی میسر می شود.

مولوی رئیسی بزرگترین سرمایه هر ملتی را امنیت عنوان کرد و گفت: ما به کشورهای همسایه از جمله پاکستان نگاه کنیم که هر روز در آن ترور و غارت اتفاق می افتد و کشورهای افغانستان، عراق، فلسطین، سوریه و سایر کشورهای منطقه به ناامنی گرفتار هستند،

وی بیان کرد: نیاز اصلی ما آرامش است و باید همه دست در دست هم دهیم تا از این نعمت الهی بهره مند باشیم.
نظرات بینندگان