arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

گزارش بانک مرکزی از قیمت موادغذایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بانک مرکزی تغییرات هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به 93.10.05 را اعلام کرد. بر پاین این گزارش، قیمت 4 گروه در هفته مورد بررسی افزایش، 5 گروه کاهش و 2 گروه نیز ثابت بود.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام شده اقلام نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 0.2 درصد کاهش یافت و شانه ای 87000 الی 107000 ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت تمام اقلام این گروه ثابت بود. در گروه حبوب بهای عدس و لوبیا چشم بلبلی به ترتیب معادل 0.1 درصد و 0.3 درصد کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نمی شد و انگور عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای انگور معادل 18.8 درصد و هندوانه 17.6 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.7 درصد تا 9.6 درصد افزایش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای سبزی های برگی ثابت بود.

قیمت گوجه فرنگی معادل 1.1 درصد، بادنجان 2.4 درصد، کدوسبز 5.1 درصد و سیب زمینی 0.9 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 1 درصد تا 4.7 درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله هر یک معادل 0.2 درصد و گوشت مرغ 3.9 درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند، شکر و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود و قیمت چای خارجی معادل 0.6 درصد کاهش داشت.
منبع: مهر
نظرات بینندگان