arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

جنایات جدیدتروریستها درسوریه فاش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  مرکز موسوم به " ثبت اسناد نقض حقوق بشر" در سوریه اعلام کرد که دو گور جمعی مربوط به اجساد افرادی که بر اثر جنایت های داعش کشته و دراین گورها دفن شدند، روز دوشنبه گذشته 8 دی ماه (29 دسامبر 2014) در ریف دیرالزور سوریه پیدا شدند.

فعالان مرکز ثبت اسناد نقض حقوق بشر سوریه با اشاره به این که پیشتر نیز گورهای جمعی دراین منطقه کشف شده بود، اعلام کردند: دراین دو گور جمعی که یکی نزدیک روستای البحره و دومی نزدیک روستای گرانیج درمجاورت آن پیدا شده، بیش از 100 جسد متعلق به اعضای قبیله "الشعیطات" دفن شده بود.

این فعالان همچنین اعلام کردند که در میان این اجساد، بیش از 60 کودک 13 تا 17 ساله که هویت برخی از آنان شناسایی شده است، دفن شده اند.

مرکز ثبت اسناد نقض حقوق بشر سوریه پیشتر نیز در ماه دسامبر سال 2014 ، اجساد 710 نفر از اعضای قبیله الشعیطات در روستاها و شهرک های غرانيج، الكشكيه و ابوحمام را در سه گور جمعی پیدا کرده بود.

این مرکز از همه سازمان های انسان دوستانه و سازمان های حقوق بشر در جهان خواست از همه امکانات موجود برای اعمال فشار بر گروه ها و سازمان های بین المللی با هدف اتخاذ اقدامات لازم به منظور کاهش فاجعه انسانی ناشی از جنایت های داعش استفاده کنند.

مرکز ثبت اسناد نقض حقوق بشر سوریه یک مرکز مدنی غیردولتی و یک نهاد بی طرف و مستقل است که به جمع آوری، بررسی و افشای همه موارد نقض حقوق بشر در سوریه صرف نظر از عاملان ارتکاب آن اقدام می کند و با همکاری همه سازمان ها و نهادها و موسسات داخلی، منطقه ای و بین المللی به صدور گزارش و بیانیه هایی دراین زمینه مباردت می کند.

درگیری ها میان داعش و قبیله الشعیطات سال گذشته و به دنبال بازداشت سه نفر از اعضای این قبیله توسط داعش در منطقه الکشکیه در ریف دیرالزور آغاز شد.

گروه تروریستی داعش با این اقدام، توافق میان این گروه و اعضای قبیله الشعیطات درقبال گرفتن سلاح های این قبیله و در مقابل توقف جنگ با آنان و آسیب نزدن به اعضای این گروه را نقض کرد که این نقض توافق، خشم قبیله الشعیطات را برانگیخت و این قبیله چند روستا در این منطقه را تحت سلطه خود درآورد.

منبع: العالم
نظرات بینندگان