arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۶۶۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۳
راشاتودی:

کنگره، تحریم و اسرائیل، سه مانع اصلی توافق ایران و 1+5 / اوباما و روحانی تحت فشارند

آسوشیتدپرس جمعه گزارش داد که ایران و امریکا یک گام به توافق هسته ای نزدیک تر شده اند و تهران با انتقال ذخایر اورانیوم خود به روسیه موافقت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کنگره، تحریم و اسرائیل، سه مانع اصلی توافق ایران و 1+5 / اوباما و روحانی تحت فشارند
راشاتودی نوشت: آسوشیتدپرس جمعه گزارش داد که ایران و امریکا یک گام به توافق هسته ای نزدیک تر شده اند و تهران با انتقال ذخایر اورانیوم خود به روسیه موافقت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب،» روز شنبه، وزارت خارجه ایران این گزارش را تکذیب کرد و گفت: بر روی هیچ موضوعی توافق صورت نگرفته است.

با این حال دیپلمات ها مدعی هستند که در دور بعدی مذاکرات، طرفین بر روی میزان اورانیومی که به روسیه منتقل می شود، گفتگو می کنند.

مذاکرات ایران و غرب تا پایان ژوئن ادامه خواهد داشت. هیات های مذاکره کننده امیدوارند که تا ماه مارس به توافق دست پیدا کنند، اما کارشناسان در مورد توافق طرفین تا ضرب الاجل تعیین شده دچار اختلاف نظر هستند.

دیو لیندف کارشناس مسائل هسته ای گفت: سقوط قیمت نفت ایران را تحت فشار گذاشته است، از سوی دیگر دولت اوباما نیز برای گرفتن نتیجه از مذاکرات تحت فشار است.

در همین حال،، ثریا سپه پور پژوهشگر روابط ایران و آمریکا گفت: تا زمانیکه واشنگتن قول به لغو تحریم ها دهد،  توافق جامع حاصل نمی شود. مذاکرات با تهران  درحالیکه کنگره جمهوریخواه به اسرائیل نزدیک می شود و رغبتی برای عدم تصویب تحریم ها نشان نیم دهد، پیچیده تر می شود.

وی افزود: اوباما قدرت لغو تحریم ها را دارد و ایران هم بدون لغو تحریم ها دست به هیچ کاری نمی زند. بنابراین خیلی بعید است که آنها به به توافقی جامع دست پیدا کنند.

وی یاداور شد: ایران امتیازات لازم را داده است، با این حال سه روز پیش تحریم های جدیدی علیه ایران به اجرا در آمد که نشان دهنده تناقض در رفتار آمریکاست. به نظر من، مشکلات اصلی بر سر راه توافق، تحریم ها، کنگره و اسرائیل خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اعتدال دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
63
5
درود بر روسیه

زنده باد پوتین

زنده باد سایت عزیز انتخاب به خاطر خبر خوبش
سيد عابدين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
0
21
دوست عزيز فرمودند درود بر روسيه
عزيزم برادرم يك نگاهي به تاريخ بندازي ميبني از همين روسي كه براش زنده باد سر ميدي چندين بار ضربه خورده ايران . روس هاي انسان هاي نامردي هستند . تا لحظه اي كه منافعشون اجازه بده در كنارت ميمونند و در بدترين شرايط ممكنه طرفو رها كنند به حال خودش .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
3
18
نابود باد هرچه و هرکه خیانت پیشه است.
نابود باد سیاست مزورانه روسیه خاین و فرصب طلب.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
3
3
خبر آسوشیتد پرس درسته !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
1
2
ملت ایران از هیج دولتی به اندازه روسیه ضربه نخورده است . کافی است نگاهی گذرا به تاریخ صدساله اخیر بیندازیم . قراردادهای تحمیلی ننگین گلستان و ترکمانچای که بیش از یک سوم از بهترین و حاصلخیرترین سرزمین های ایران را ازماگرفت تنها نمونه ای از جنایتهای روسیه درحق مردم ایران است .
نظرات بینندگان