arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۳

ماجرای عرضه گوشت‌های ارزان قیمت چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: گوشت‌های ارزان قیمتی که در برخی نقاط کرمانشاه فروخته می‌شود، غیر بهداشتی نیست، اما با موادی مانند سنگدان مرغ مخلوط می‌شوند و به همین دلیل ارزانتر به فروش می‌رسند.

دکتر نادر پرور اظهار کرد: در برخی نقاط شهر کرمانشاه گوشت هایی عمدتا به صورت چرخ شده و با قیمت ارزان به فروش می‌رسد که از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارند.

وی تنها مشکل این گوشت‌ها را مخلوط شدن آنها با موادی مانند سنگدان مرغ دانست و یادآوری کرد: ما بهداشت این گوشت ها را بررسی می‌کنیم و از این نظر مشکلی ندارند، اما چون با مواد دیگری مخلوط و به فروش می‌رسند، فروش آنها با نام گوشت تقلب محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه معتقد است: استفاده از گوشت‌هایی که با سنگدان مرغ مخلوط شده حتی در رستوارن‌ها نیز رخ می‌دهد و ممکن است کباب کوبیده‌ای که به مردم داده می‌شود، گوشت خالص نباشد.

به گفته پرور، اگر این گوشت‌های ارزان حاصل مخلوط شدن سنگدان مرغ و گوشت باشند، باید قیمت واقعی آنها پایین تر از چیزی باشد که هم اکنون به فروش می‌رسد و از همین رو برخورد با این تقلب و گرانفروشی در حوزه دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی و بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: جایی که موضوع بهداشت فرآورده‌های گوشتی در میان باشد دامپزشکی حضور دارد و ما موارد متعددی نیز از برخورد با مراکز عرضه گوشت‌های غیربهداشتی داشته ایم و تعدادی از واحدهای متخلف نیز پلمب شده‌اند.

وی یادآوری کرد: ما آماده ایم از این گوشت‌ها نمونه برداری کنیم و اگر تقلب و ادغام گوشت با سنگدان مرغ مشخص شد، مراتب را به مراجع نظارتی اطلاع دهیم.

پرور با بیان اینکه بریا برخورد با عرضه فرآورده‌های گوشتی غیرمجاز باید اکیپی از دستگاه‌های مختلف از جمله اجرائیات شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات، بازرسی و نظارت صنعت معدن و تجارت، نیروی انتظامی و ... تشکیل شود، تصریح کرد: ما نیز در حوزه‌ای که وظیفه داریم همکاری خواهیم داشت.

وی سه نقطه پشت میدان آزادی، شهرک آبادانی و مسکن و میدان وزیری کرمانشاه را نقاط پرخطری دانست که نیاز است اکیپ‌های ثابتی در این مناطق حضور داشته باشند.

به گفته این مسئول، اگر اکیپ ثابت وجود نداشته باشد، پس از اینکه اکیپ محل را ترک کند، افراد متخلف باز فعالیت خود را ادامه خواهند داد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان