arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۳

بورس قرمزپوش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بورس اوراق بهادار تهران امروز هم قرمز شد و با افت قیمت سهام شرکت‌ها به کار خود پایان داد.

بورس اوراق بهادار تهران که این روزها گرفتار رکود شده و زیان همراهان خود را تشدید کرده است، به وعده های مسئولان واکنشی نشان نداده و منتظر اقدام عملی در این حوزه است. به طوری که جلسه روز گذشته کمیته ثبات بازار سرمایه نیز تاثیری در بهبود اوضاع امروز بورس نداشت و دماسنج بازار سرمایه به دلیل روند کاهشی قیمت ها با افت 179 واحدی مواجه شد و به کانال 68 هزار و 650 واحد رسید.

ابهامات سیاسی و اقتصادی در کنار کاهش قیمت نفت و کسری احتمالی بودجه دولت در کنار بررسی لایحه بودجه موجب شده است تا بورس تهران از کمبود شدید نقدینگی رنج برده و تغییر مدیریت نیز برای آن کارساز نباشد.این اتفاقات موجب شد تا در بازار امروز شرکتهای فولاد خراسان، تاپیکو، غدیر، چادرملو، بانک پارسیان و مپنا بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای ایران خودرو و سایپا با تاثیر مثبت خود مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

در بازار روز یکشنبه شرکتهای سرمایه گذاری صنعت نفت، آذرآب و پارس سوییچ از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و هلدینگ خلیج فارس، فولاد امیرکبیر کاشان و نوسازی و ساختمان تهران از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازار منفی امروز حجم سهام معاملات نیز به شدت کاهش یافت و در مجموع 306 میلیون سهم به ارزش 68 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 310 هزار میلیارد تومان افت کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان