arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۳

استرالیا به جنگ با داعش کمک می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تونی ابوت نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد بغداد پایتخت عراق شد و با مقامات این کشور درباره اینکه استرالیا چگونه می تواند به نیروهای عراقی در جنگ علیه ستیزه جویان گروه دولت اسلامی(‌داعش) کمک کند ، گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، تلویزیون دولتی عراق گزارش داد ابوت و حیدر العبادی نخست وزیر عراق درباره همکاری نظامی بین دو کشور ازجمله آموزش و تجهیز سربازان عراقی گفتگو کردند.

ارتش عراق تابستان گذشته درپی حمله افراطیون داعش به این کشور از هم پاشید. ستیزه جویان داعش هم اکنون حدود یک سوم از عراق و سوریه را تصرف و در مناطق تحت کنترل خود در این کشور یک خلافت اعلام کرده اند.
ابوت در کنفرانس خبری مشترک با العبادی گفت کشور مصمم است در جنگ عراق علیه تروریسم هرگونه حمایت لازم را از این کشور انجام دهد.

وی همچنین متعهد شد برای تقویت همکاری بین عراق و استرالیا تلاش کند.
العبادی نیز در این کنفرانس خبری مشترک از حمایت استرالیا از عراق در جنگ علیه داعش قدردانی کرد.

وی افزود استرالیا ماههاست جت های جنگنده و هواپیماهای شناسایی خود را در عملیات علیه تروریست های داعش به کار گرفته و مواضع آنها را هدف قرار داده است.

البعادی تصریح کرد :« استرالیا در زمینه آموزش نیروهای ما در پایگاه های نظامی که دولت عراق مشخص کرده ، مشارکت داشته است.»

دفتر ریاست جمهوری عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد فواد معصوم رئیس جمهور این کشور با ابوت در منطقه سبز بغداد دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است معصوم از نقش سودمند استرالیا در حمایت از عراق در زمینه کمک های بشردوستانه و نظامی قدردانی کرد.

استرالیا بخشی از ائتلاف تحت رهبری آمریکا در جنگ علیه داعش است و نیروی هوایی این کشور در حملات هوایی بسیاری علیه ستیزه جویان داعش در عراق مشارکت داشته است. همچنین قرار است 200 نیروی ویژه استرالیایی به زودی وارد عراق شوند تا به نیروهای امنیتی این کشور مشورت بدهند و کمک کنند.

نظرات بینندگان