arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۳

اعدام 3 تن از متجاوزان به عنف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  حکم اعدام ۳ جوان ۲۱، ۲۲ و ۲۳ ساله که به جرم تجاوز به عنف از سوي دستگاه قضايي محکوم شده بودند صبح روز گذشته با حضور صدها تن از شهروندان در منطقه تفريحي طرقبه به اجرا درآمد و محکومان به دار مجازات آويخته شدند.

صبح روز گذشته همزمان با برپا شدن داربست هايي که طناب دار به آن ها آويخته شده بود، صدها تن از اهالي طرقبه و شانديز در اطراف يکي از ميدان ها تجمع کردند تا بار ديگر شاهد قاطعيت دستگاه قضا در اجراي حدود الهي باشند.

دقايقي قبل از اجراي حکم، تعدادي از شهروندان در گفت وگو با خراسان، اجراي احکام در ملاء عام را عامل مهمي براي عبرت مجرمان و پيشگيري از وقوع جرم دانستند و ضمن قدرداني از دستگاه قضايي و نيروي انتظامي، خواستار ادامه روند اجراي حکم در ملاء عام شدند. گزارش خراسان حاکي است: عقربه هاي ساعت ۹ صبح را نشان مي داد که ۳ مجرم متجاوز در حالي که توسط مأموران انتظامي مراقبت مي شدند به پاي چوبه دار هدايت شدند.

ماجراي محکومان به اعدام از چندين ماه گذشته زماني آغاز شد که آنان خودرويي را در يکي از محورهاي اطراف طرقبه متوقف کردند و به سوي سرنشينان آن که دختر و پسر جواني بودند حمله ور شدند.

۳ جوان مذکور با افکاري شيطاني، راننده خودرو را به صندوق عقب انداختند و آن ها را به کوه هاي اطراف بردند. آنان پس از چند ساعت گروگانگيري، به آزار و اذيت زن و مرد جوان پرداختند و سپس آن ها را رها کردند.

 با اعلام شکايت قربانيان اين حادثه تلخ، بلافاصله تحقيقات پليس در اين باره آغاز شد و متهمان با استفاده از شگردهاي پليسي و مشخصاتي که قربانيان در اختيار کارآگاهان گذاشته بودند، مدتي بعد به دام افتادند. پرونده متهمان پس از بررسي هاي مقدماتي در دادسراي عمومي و انقلاب شانديز، در شعبه پنجم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي ارسال شد و آنان پاي ميز محاکمه نشستند.

قضات دادگاه پس از برگزاري چند جلسه محاکمه که با حضور وکلاي مدافع برگزار شد متهمان را به اعدام محکوم کردند که رأي صادره مورد تأييد شعبه ۳۱ ديوان عالي کشور نيز قرار گرفت و صبح روز گذشته به اجرا درآمد.

 دادستان عمومي و انقلاب طرقبه و شانديز در حاشيه اجراي حکم اعدام و در گفت وگوي اختصاصي به خراسان گفت: دستگاه قضايي براي اجراي احکام و حدود الهي قاطع است و با جرايمي مانند تجاوز به نواميس مردم با قدرت برخورد خواهد کرد.

قاضي «جواد شاکري وارسته» افزود: طرقبه و شانديز شهر گردشگري است و در اين مکان بايد امنيت براي شهروندان فراهم باشد، اما اگر افرادي به بهانه تفريح قصد سوء استفاده و نيت مجرمانه داشته باشند يقين بدانند که دستگاه قضايي و نيروي انتظامي با جديت و قدرت با آنان برخورد خواهند کرد.

 وي با اشاره به اين که در برخورد با جرايمي خشن که موجب احساس ناامني مي شود اغماض نخواهيم کرد، گفت: دستگاه قضايي هر گونه تفريح سالم را زيبنده چنين شهري مي داند و به برخي گردنکشان و مجرمان نيز اجازه عرض اندام و جولان نخواهد داد.

 فرمانده انتظامي طرقبه و شانديز نيز گفت: ۳ محکوم به اعدام با استفاده از موتورسيکلت جلوي خودروهايي را که سرنشينان آن دختر و پسر جوان بودند سد مي کردند و آنان را مورد آزار و اذيت قرار مي دادند.

سرهنگ عباس صارمي افزود: اگر چه برخي از طعمه ها اعلام شکايت نکرده بودند اما پليس با اولين گزارش وارد عمل شد و متهمان در يک عمليات ضربتي دستگير شدند.

منبع : خراسان
نظرات بینندگان