arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۳

پیشنهاد جدید مصر درباره مرز غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام عالی رتبه فلسطینی اعلام کرد که مصر وعده بازگشایی گذرگاه رفح در طول چند روز آینده را داده است.

 «ماهر ابوصبحه» مدیر کمیته معابر و مرزها در نوار غزه در گفت‌وگو با روزنامه «الاستقلال» فلسطین اعلام کرد که مصر پیشنهادهایی جدی برای بازگشایی دو طرفه گذرگاه رفح در خلال چند روز آینده ارائه کرده است.

گذرگاه رفح یکی از هفت گذرگاه مرزی غزه است که در مرز غزه با صحرای سینا در مصر قرار دارد. بعد از آنکه دولت سابق مصر به ریاست محمد مرسی برکنار شد، طرف مصری بار دیگر آن را بسته است و جز در مواقع ضروری برای بیماران و انتقال مسافران باز نمی‌کند.

این مقام عالی رتبه افزود: مصر در حال حاضر مشغول بررسی طرحی است که اخیرا به آنها تحویل داده‌ایم. این پیشنهاد ، بازگشایی گذرگاه رفح 2 روز در طول هر هفته را مطرح می‌کند تا گذرگاه مذکور روندی عادی به خود بگیرد.

بر اساس این گزارش مصر تا کنون به پیشنهاد طرف فلسطینی پاسخی نداده است اما وعده‌هایی مثبت در این خصوص دیده می‌شود. ابوصبحه بر تماس مصر و فلسطین برای اتمام این مشکل تاکید کرد.

گذرگاه رفح تنها راه ارتباطی نوار محاصره شده غزه با جهان خارج به شمار می‌رود اما بیش از 2 ماه است که کاملا بسته شده است. شش گذرگاه دیگر نوار غزه در تماس با مرز فلسطین اشغالی است که رژیم صهیونیستی آنها را تحت کنترل خود دارد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان