arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۳

مهمترین علت مرگ جوانان چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دبیر علمی کنگره ملی تروما جوانان را قربانی اصلی حوادث دانست و گفت: بیشتر جوانان ما به علت انواع تروما جان خود را از دست می‌دهند.

  سید مسعود خاتمی دبیر علمی کنگره ملی تروما در نشست خبری این کنگره گفت: تروما همیشه بشر را تهدید کرده است. این تهدید در قالب حوادث غیرمترقبه و حوادث دست‌ساز بشر نظیر جنگ‌ها نمود پیدا کرده است.

خاتمی ادامه داد: جنگ تحمیلی را در حالی پشت سر گذاشتیم که خیلی از رزمندگان ما و مردم دچار تروما شدند.

وی با بیان اینکه تلفات تروما با تلفات جنگ برابری می‌کند، گفت: در کاهش ترومای جاده‌ای آموزش و آگاهی‌بخشی به مردم بسیار مهم است.

دبیر علمی کنگره ملی تروما بالاترین علت مرگ جوانان ایرانی را تروما معرفی کرد و گفت: خیلی از خسارت‌هایی که تروما وارد می‌کند قابل محاسبه نیستند چرا که به صورت مادام‌العمر به فرد و اجتماعی هزینه وارد می‌کند.

وی در مورد موضوع تروماسنتر تهران گفت: تهران شدیداً به یک مرکز ترومای تخصصی نیاز دارد که امیدواریم این مرکز برای مقابله با بحران‌ها آماده شود و هنگام حوادث عادی برای مقابله با بحران‌های بزرگ تمرین کند.

خاتمی همچنین به موضوع نگهداری کسانی که دچار  ترومای روحی و روانی شده‌اند اشاره کرد و گفت: ما برای نگهداری کسانی که در زمان جنگ دچار مشکلات روحی و روانی می‌شدند مراکزی داشتیم و اکنون نیز مرکز نگهداری جانبازان روانی را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: روانپزشکان ما در حوزه درمانی ترومای روحی حوادث فعال هستند. زلزله بم به ما نشان می‌دهد که چقدر موضوع روانپزشکی در درمان ترومای روحی و روانی مؤثر است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان