arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۳

واکنش بحرینی‌ها به تمدید حبس شیخ علی سلمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  به دنبال تمدید حبس دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، جمع زیادی از بحرینی‌ها در مناطق مختلف پایتخت دست به تظاهرات گسترده‌ای زده و آزادی فوری علی سلمان را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمع کثیری از بحرینی‌ها در اعتراض به تمدید حبس علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف این کشور در مناطق مختلف منامه از جمله منطقه «الدیه»، «البلاد القدیم»، «ابو صبیع» در غرب و «المرخ»، «باربار» و «کرانه» در شمال غرب و «الدیر» و «سار» در شرق تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند. نیروهای رژیم آل خلیفه با استفاده از گاز اشک‌آور به سمت تظاهرکنندگان یورش بردند.

درگیری‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی و حامیان علی سلمان رخ داد و این نیرو با استفاده از گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور به سمت تظاهرکنندگانی که خارج منزل علی سلمان تجمع کرده بودند، حمله بردند.

به گزارش منابع، حدود 100 تظاهرکننده خارج از منزل علی سلمان در «البلاد القدیم» تجمع کرده و خواهان آزادی فوری وی شده بودند.

جمعیت الوفاق نیز تصاویر حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان بحرینی را منتشر کرد.

در همین راستا نایف یوسف، یکی از وکلا و مدعی‌العموم دادستانی کل بحرین اعلام کرد که دادستانی همچنان به بازجویی از علی سلمان به اتهام تلاش برای تغییر نظام سیاسی با زور و تهدید و ابزارهای غیرقانونی و همچنین اتهامات دیگر ادامه داد.

وی مدعی شد: متهم در بازجویی اعلام کرده که با سازمان‌ها و فراکسیون‌های سیاسی در خارج تماس گرفته و با آنها درخصوص اوضاع داخلی بحرین گفت‌وگو کرده است و برای مسوولان آنها حقیقت اوضاع سیاسی در بحرین را توضیح داده و توافق برای مداخله در امور بحرین حاصل شده است.

دادستانی کل بحرین مدت حبس علی سلمان را تا 15 روز دیگر تمدید کرده است.

جمعیت الوفاق نیز اعلام کرد: دادستانی کل مسائلی را منتشر می‌کند که کاملا با اظهاراتی که در بازجویی آمده تناقض دارد و برای ایجاد یک دیدگاه عمومی اشتباه و بر پایه اطلاعات نادرست و تعمیم آن تلاش می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان