arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۳

با چند سال پس‌انداز می‌توان خانه دار شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، با اعلام این که مردم با پس انداز 30 ساله می توانند صاحب مسکن شوند اعلام کرد: میانگین قیمت یک آپارتمان 70 متری در تهران 280 میلیون تومان است.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به افزایش تعداد خانوارهای اجاره‌نشین در پی افزایش قیمت مسکن ادامه داد: در حال حاضر 27 درصد از خانوارهای کشور اجاره نشین هستند.

وی در واکنش به اظهارات برخی از کارشناسان در خصوص افزایش 100 درصدی قیمت مسکن در سال آینده ادامه داد: تا تیرماه سال آینده قیمت مسکن در بخش خرید و اجاره تثبیت می‌شود و اظهارات مطرح شده در زمینه افزایش 100 درصدی قیمت مسکن منطقی نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، در ادامه با اشاره به دلایل رکود در بازار مسکن ادامه داد: یکی از دلایل عمده رکود در بازار مسکن کاهش قدرت خرید خانوارهاست. در صورتی که سال آینده قیمت مجدد افزایش یابد باز هم شاهد رکود در بازار خواهیم بود.

عقبایی، در ادامه در خصوص افزایش قیمت در بازار مسکن تا پایان امسال، گفت: اظهار نظر در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال آینده را باید به اواخر بهمن ماه امسال موکول کرد تا براساس داده های واقعی به پیش بینی وضعیت اقتصادی بازار مسکن پرداخت.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن به عوامل و موضوعات فراوانی وابسته است ادامه داد: هم اکنون بازار مسکن تحت تاثیر وضعیت اقتصادی، تحولات سیاسی و منطقه ای، تورم عمومی و رویکردهای بودجه ای کل کشور است و عوامل متعدد دیگری همچون سیاست ها و تصمیم های دولت، شهرداری ها و همچنین قیمت مصالح و اقلام ساختمانی وابسته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، با اعلام این که افزایش تقاضای سرمایه ای به بازار مسکن و ایجاد رقابت در بین سوداگران، می تواند به بازگشت تورم در بازار مسکن دامن بزند ادامه داد: این اقدامات افزایش غیرمتعارف قیمت ها را در بازار مسکن فراهم می کند.
نظرات بینندگان