arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۳

اتحاد مردم عراق و پرهیز از اختلاف دو توصیه آیت الله مکارم شیرازی به عمار حکیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  آیت الله 'ناصر مکارم شیرازی' از مراجع تقلید گفت: مردم عراق باید بیش از گذشته با هم متحد شده و از اختلاف پرهیز کنند؛ چرا که اتحاد موجب زبونی دشمن و حاکمیت مطلق اسلام در منطقه خواهد شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی روز سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین 'سید عمار حکیم'، رییس مجلس اعلای عراق، در قم افزود: داعشی ها با پشتیبانی مالی غربی ها، مشکلات و قتل های بسیاری در منطقه انجام دادند که حضور مرجعیت شیعه، حزب الله، گروه های مقاومت و مردم موجب شد، این گروه تروریستی نتواند به اهداف خود در منطقه دست پیدا کنند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: لطف خداوند شامل حال شیعیان و اسلام در این حوادث شد تا دشمنان با دست خود بر عظمت شیعه و اسلام افزوده و مایه تقویت شیعه در جهان شوند.

وی اضافه کرد: داستان دشمنان شیعه همانند داستان فرعون و موسی است؛ به این معنا که همانطور که حضرت موسی(ع) در دامن فرعون پرورش یافت و موجب سرنگونی فرعون شد، شیعه نیز در این حوادث در دامن دشمنان، گسترش و عظمت یافت و روزی خواهد رسید که در جهان پرفروغ تر می شود.

وی با اشاره به نقش مرجعیت در مقابله با داعش و تکفیری ها، گفت: مرجعیت شیعه سد محکمی در برابر غربی ها و تروریست های تکفیری است و آنان توانستند جوانان عراقی را در برابر استکبار جهانی بسیج کرده و موجب شوند که گروهکهای تروریستی نتوانند کار خاصی در منطقه انجام دهد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه نقش مرجعیت شیعه را در اتحاد و انسجام مردم و منطقه بسیار پررنگ عنوان و در ادامه به موضوع کنگره جهانی در قم اشاره کرد و افزود: کنگره خطر تکفیری ها در قم که بیش از 80 کشور در آن حضور یافتند، ثمرات بسیار خوبی در جهان داشت که موجب گسترش اسلام و شیعه شده است.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق روز سه شنبه با سفر به استان قم علاوه بر زیارت حرم کبریایی حضرت فاطمه معصومه (س) با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت این آستان دیدار و گفت وگو کرد.

وی با آیات عظام اردبیلی و صافی گلپایگانی نیز بدون حضور خبرنگاران دیدار و گفت وگو گرد.

دیدار با آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی و حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران نیز از دیگر برنامه های وی بود که به صورت محرمانه برگزار شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان