arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۳

پایان مرگبار رابطه ‌پنهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  مردی جوان که متهم است دختر مورد‌علاقه‌اش را به قتل رسانده‌ بعد از پذیرش اتهام خطاب به مادر مقتول گفت، می‌داند از ابتدای برقراری رابطه با مقتول اشتباه کرده و اکنون درخواست بخشش دارد.

 متهم که مردی متاهل و صاحب‌فرزند است در جلسه محاکمه جزییات رابطه با دختری را که همکارش بود، توضیح داد و گفت عاشق این دختر شده‌ بود اما به‌خاطر فرزندش نمی‌توانست همسرش را طلاق دهد.

نماینده دادستان صبح دیروز در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و خطاب به قضات‌شعبه ٧١دادگاه‌کیفری‌ استان ‌تهران گفت: «متهم جوانی ٣٥ساله به‌نام رسول است که دوسال قبل دختری به‌نام رعنا را در خیابان‌آزادی به قتل رسانده و جسدش را در حاشیه شهرتهران رها کرده ‌است. ماموران بعد از کشف ‌جسد و تحقیقاتی که انجام گرفت، متوجه شدند رعنا با رسول که از همکارانش بود، رابطه داشت و به گفته همکارانش، آنها از مدتی قبل با هم درگیری داشتند به این ترتیب رسول بازداشت شد و به قتل و برقراری رابطه با مقتول اعتراف کرد.»

نماینده دادستان ادامه ‌داد: «با توجه به مدارک موجود در پرونده و اعترافات صریح‌و‌مقرون به‌واقع متهم درخصوص قتل و رابطه‌نامشروع با مقتول، درخواست رسیدگی به این پرونده را دارم.»

در ادامه مادر مقتول به‌عنوان ولی‌دم در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم‌قصاص شد. وقتی وکیل این زن در جایگاه قرار گرفت، اعلام کرد موکلش حاضر است تفاضل دیه را نیز پرداخت کند. او دلایل شکایت موکلش را توضیح داد و گفت: «رعنا با متهم در ارتباط بود و آنها با هم در یک سازمان کار می‌کردند اما وقتی این دختر متوجه شد رسول همسر‌و‌فرزند دارد، قصد داشت به این رابطه پایان بدهد ولی متهم قبول نکرد و همین امر هم باعث درگیری بین آنها شد.

 متهم، مقتول را مورد آزارجنسی هم قرار داده و با توجه به اینکه به گفته خودش و مدارک مکتوب در پرونده از این رابطه فیلمبرداری کرده‌، قصد داشت از این طریق رعنا را وادار به ادامه رابطه کند. بنابراین از سوی موکلم درخواست دارم متهم به‌خاطر آزارجنسی دخترش نیز موردمحاکمه قرار گیرد.»

سپس متهم در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: «من عاشق رعنا شدم و مدتی با او رابطه داشتم. او ابتدا نمی‌دانست همسر‌وفرزند دارم. از آنجایی که همسرم قهر کرده و به خانه پدرش رفته ‌بود من هم تنها بودم و چون تنهایی اذیتم می‌کرد رابطه‌ام را با رعنا بیشتر کردم تا اینکه همسر‌وفرزندم آشتی کردند و برگشتند؛ چون بچه‌ داشتم نمی‌توانستم زنم را طلاق بدهم و تصمیم گرفتم با او به زندگی مشترک ادامه دهم. موضوع را به رعنا گفتم و درگیری ما از اینجا شروع شد. او به من گفت باید زنت را طلاق بدهی. این من نبودم که به ماندن در این رابطه اصرار داشتم، رعنا به این رابطه اصرار داشت و من هم نتوانستم کار دیگری بکنم.»

متهم درباره روز حادثه گفت: «آن روز با هم سوار ماشین من شدیم و گفتم دیگر نباید این رابطه ادامه داشته ‌باشد، گفت اگر بخواهی تمامش کنی خودم را می‌کشم. چیزی نوشید، می‌گفت در آن سم است. من که خیلی از کارش ترسیدم، تصمیم گرفتم او را ساکت کنم چون فریاد می‌زد و داشت آبروی مرا می‌برد، البته قصدم این نبود که او را بکشم، می‌خواستم صدایش را آرام کنم، یکدفعه به خودم آمدم و دیدم فوت شده ‌است. بعد هم جسد را به اطراف تهران بردم و در آنجا رها کردم.»

متهم درباره برقراری رابطه با مقتول گفت: «ما زمانی با هم رابطه داشتیم که او صیغه من شده ‌بود. آن‌موقع زنم قهر کرده و به خانه پدرش رفته‌ بود. وقتی زنم برگشت دیگر رابطه‌ای نداشتیم. در مورد فیلم هم باید بگویم رعنا خودش دوست داشت فیلمبرداری کند؛ مثلا وقتی کنار هم می‌نشستیم فیلم می‌گرفت اما از رابطه فیلمی نبود.»

متهم در آخرین دفاعیاتش گفت: «برقراری رابطه من‌ و ‌رعنا از ابتدا اشتباه بود. باید احساساتم را کنترل می‌کردم چون به زن دیگری تعهد داشتم. رابطه‌ای که با اشتباه شروع شود با اشتباه هم تمام می‌شود و متاسفانه من با اشتباهی بزرگ‌تر این رابطه را تمام کردم و رعنا را به قتل رساندم. فقط عذرخواهی می‌کنم و به مادر مقتول می‌گویم اشتباهم را قبول دارم.»

هیات قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند و متهم را در اتهام قتل مجرم شناختند و به قصاص محکوم کردند. آنها همچنین رسول را در اتهام زنا مجرم تشخیص ندادند و به جرم رابطه‌نامشروع به ٩٩ضربه‌شلاق محکوم کردند.

منبع : شرق
نظرات بینندگان