arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۳

مفتی اعظم سوریه: سوریه تا قیامت ستون اسلام خواهد ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیخ 'احمد بدرالدین حسون' مفتی اعظم سوریه گفت: سوریه تا روز قیامت ستون اسلام باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا به نقل از مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حسون در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به تخریب مساجد، کنیسه ها و منبرها به دست گروه های تکفیری گفت: به شهادت رسول خدا(ص) سوریه تا روز قیامت عمود و ستون اسلام باقی خواهد ماند.

مفتی اعظم سوریه با اشاره به اهمیت برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: این کنفرانس در روز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) به عنوان عامل وحدت امت اسلامی برگزار می شود.

وی با اشاره به میزبانی تهران گفت: ما پایتخت های عربی و اسلامی را خالی کرده ایم و برای شرکت در این کنفرانس به تهران آمده ایم٬ به این دلیل که تهران عبودیت خود را در برابر خداوند اعلام کرده و در برابر ستمگران ایستاده است.

حسون افزود: اگر از مردم و مسئولان ایرانی بپرسید چگونه توانسته اید در برابر حکومت شاه که از جانب همه قدرت های جهان حمایت می شد، پیروز شوید، پاسخ خواهند داد تنها با یاری خداوند توانستیم به این پیروزی دست یابیم.

وی با بیان این که امروز دشمنان و گروه های تکفیری جوانان را به بهانه برپایی خلافتی الهی برای کشتار مسلمانان متحد می کنند، گفت: ما باید به جوانان خود بیاموزیم که امامت متقدم بر خلافت است و حتی خلفای مسلمانان پس از پیامبر(ص) نیز تحت امامت امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) قرار داشتند.

مفتی اعظم سوریه در ادامه افزود: خلافت منصبی سیاسی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می شود اما امامت منصبی الهی است که از جانب خداوند اعطا می شود.

در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که از صبح امروز با حضور 600 شخصیت داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرده، از کتاب های احادیث مشترک شیعه و سنی مشتمل بر 62 جلد شامل تمام احادیث پیامبر اعظم (ص) که در منابع شیعه و سنی به طور مشترک آمده، رونمایی می شود.

همچنین در این همایش از سه چهره برجسته تقریبی جهان اسلام یعنی امام موسی صدر، آیت الله محمد واعظ زاده نخستین دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و شیخ سعید شعبان دانشمند بزرگ اهل سنت لبنان و بنیانگذار حرکت توحید تجلیل خواهد شد.

بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با عنوان 'امت واحده اسلامی چالش ها و راهکارها' تا جمعه 19 دی در تهران ادامه دارد که نشست های تخصصی در هتل استقلال و مراسم اختتامیه جمعه شب در سالن همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان