arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۳

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رسانه های خارجی بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب را در دیدار با مردم قم با محور مذاکرات هسته ای و رابطه با آمریکا منعکس کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار هزاران نفر از مردم قم به مناسبت قیام 19 دی 1356 مردم این شهر سخنرانی کردند. رسانه های خارجی بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم را با محور مذاکرات هسته ای و رابطه با آمریکا منعکس کردند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: رهبر ایران اگرچه از مذاکرات هسته‌ ای و تلاش‌های حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری کشورش برای حل این مساله حمایت می‌کند، هنوز هم سخنانی ارائه می‌دهد که علیه دشمن و شیطان بزرگ است. ایشان در این‌ باره گفت: من با مذاکرات مخالفت نیستم، اما ما نمی‌توانیم به دشمنی همانند آمریکا اعتماد کنیم که می‌گوید تحریم‌ها نمی‌تواند فوری و یک‌ جا لغو شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: در مذاکرات هسته ای نمی توان به آمریکا اعتماد کرد. نمی توان به آمریکا برای رفع تحریم ها در مذاکرات هسته ای اعتماد کرد و تهران باید «اقتصاد مقاومتی» را پیش ببرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رهبر انقلاب: همان‌گونه که آمریکایی‌ها، امروز با کمال وقاحت می‌گویند اگر در قضیه هسته‌ای، ایران کوتاه هم بیاید تحریم‌ها، یکجا و همه برداشته نمی‌شود؛ با این واقعیات آیا می‌شود به چنین دشمنی اعتماد کرد؟

شبکه بلومبرگ: رهبر ایران می گوید تهران هرگونه شرط برای لغو تحریم‌ها که سبب تضعیف غرور و ارزش‌های ایران شود را نمی‌پذیرد.

دیلی استار: رهبر ایران می گوید ایران باید خود را علیه تحریم ها مصون کند.

شبکه فرانس24: رهبر ایران نسبت به اعتماد به آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ابراز تردید کرد.

روزنامه نیویورک تایمر: رهبر ایران به مذاکرات هسته ای با آمریکا بدبین است. رهبر معظم ایران روز چهارشنبه در یک سخنرانی اعلام کرد که کشورش باید راه حلهای درونی و بومی برای بی اثر کردن تحریم های اقتصادی بیابد و آمریکا برای رفع تحریم ها در صورت دستیابی به توافقی هسته ای قابل اعتماد نیست.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان