arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۸ دی ۱۳۹۳

کواکبیان: باید به فکر تشکیل حزب جهانی مستضعفان باشیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: همان گونه که امام خمینی (ره) نیز فرموده‌اند باید به فکر تشکیل حزب جهانی مستضعفان در مقابل سلطه‌گران بین‌المللی باشیم.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری در جریان برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در کمیسیون «نقش احزاب کشورهای اسلامی جهان در تحقق وحدت امت اسلامی» با اشاره به نقش اسلام در حل مشکلات و اداره جوامع گفت: همگان بر این باوریم که نظریه مردم سالاری دینی می‌تواند برای نظام سازی سیاسی در جهان مورد توجه قرار بگیرد.

او با بیان اینکه همان گونه که امام خمینی (ره) در پاسخ به خبرنگاری فرمودند در ذات اسلام دموکراسی مندرج است و دموکراسی اسلام بالاتر از دموکراسی های غربی است، گفت:‌ همان گونه که مقام معظم رهبری نیز همواره تاکید فرموده‌اند دموکراسی همانند سنجاقی نیست که به اسلام متصل شده باشد بلکه مردم سالاری روی دیگر سکه اسلام است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه همگان می‌دانیم که هر دموکراسی نیازمند انتخابات مردمی است و همچنین هر انتخاباتی نیز نیازمند رقابت سیاسی است گفت:‌ هر رقابتی نیازمند وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی است پس نمی‌توان مدعی دموکراسی در کشورهای اسلامی بود اما نقش احزاب را نادیده گرفت.

او گفت:‌ خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی جمهوری اسلامی پیشرفت‌های خوبی اتفاق افتاده است که امیدواریم این حرکت موفقیت آمیز همچنان به حول و قوه الهی تداوم پیدا کند.

دبیرکل حزب مردمسالاری گفت:‌ من به عنوان دبیرکل یک حزب اصلاح طلب در اولین نشست احزاب جهان افتخار دارم که پیشنهاد کنم همان گونه که دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرده است ما هم قبول داریم که 5 حزب جهان اسلام یعنی احزاب موتلفه و مردمسالاری از ایران،‌ جنبش عمل از لبنان،‌ حرکت حماس از فلسطین و مجلس اعلای عراق جهت پیگیری برای تاسیس دبیرخانه اتحادیه احزاب جهان اسلام به عنوان یک کمیته موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

کواکبیان با تاکید بر اینکه مشکل تکفیری‌ها و امثال داعش هرچند مهم است اما مهم‌تر از آن اتحاد جهان اسلام برای مقابله با تفرقه افکنی است، گفت:‌ باید موضوع اتحاد را با راه‌حل‌های سیاسی پیگیری کنیم. ما باید بپذیریم که «محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» را متاسفانه امروز برخی کشورهای اسلامی برعکس عمل می‌کنند و در خدمت مستکبران جهانی و دشمنان کشورهای اسلامی هستند.

او با اشاره به اقدامات تروریستی صورت گرفته در پایتخت فرانسه در روز گذشته گفت: البته آنچه در پاریس اتفاق افتاد مصداق آیه «مکروا و مکر الله خیر الماکرین» بود که دامن کشورهای اروپایی را نیز گرفت.

او گفت: ما به عنوان کشورهای مسلمان باید نگران تفرقه میان خود باشیم و احزاب نیز می‌توانند در تنویر افکار عمومی ملت‌ها در جهان اسلام تلاش‌های مجدانه‌ای داشته باشند.

کواکبیان با تاکید بر اینکه موضوع مقاومت جهان اسلام و حمایت از فلسطین مظلوم هرگز نباید به عنوان موضوعی محوری به دست فراموشی سپرده شود گفت: باید در اجلاس‌های وحدت میان مسلمانان راهکارهای عملی بهتری برای حمایت از موضوع مقاومت پیدا کنیم. در همین راستا پیشنهاد می‌کنم که دبیرخانه اتحادیه احزاب جهان اسلام حتما کمیته ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل شود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه بحث احزاب مختص به جهان اسلام نیست گفت:‌ همان طور که امام خمینی (ره) فرموده‌اند ما باید به فکر تشکیل حزب جهانی مستضعفان در مقابل سلطه‌گران بین المللی باشیم. در همین راستا دبیرخانه اتحادیه احزاب جهان می‌تواند کمیته خاص دیگری را نیز برای تشکیل یک حزب جهانی مستضعفان چاره اندیشی کند.

دبیرکل حزب مردمسالاری در پایان با ابراز امیدواری از پیگیری کمیسیون احزاب کشورهای اسلامی برای آزادی رهبران احزاب مسلمان جهان اسلام گفت: امیدواریم در آینده نیز شاهد برگزاری نشست احزاب کشورهای اسلامی در سایر کشورها نیز باشیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان