arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۳

افت قیمت سکه در پایان هفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قیمت جهانی طلا امروز کمی پا پس کشید تا قیمت ها در بازار ایران هم روند صعودی چند روز اخیر را رها کنند و به سرازیری بیفتند.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت انس جهانی امروز را هم در ادامه کاهشی که از روز گذشته آغاز کرده بود، افت قیمتی داشت و با کاهشی 5 دلاری به حدود 1208 دلار رسید.

همین میزان کاهش کافی بود تا قیمت ها در بازار داخل نیز کاهش پیدا کند و در چشمگیرترین مورد، قیمت سکه تمام بهار آزادی بیش از دیروز از مرز روانی یک میلیون تومان دور شود.

پیش از این افزایش نگرانی ها در مورد خروج یونان از منطقه یورو، نااطمینانی به سیاست های بهره ای فدرال رزرو و نرخ رشد اشتغال در آمریکا، قیمت طلا را در بازارهای جهانی افزایش داده بود.

طی چند روز اخیر اما بازگشت نسبی آرامش به بورس های جهانی از یک سو و افت قیمت دلار، طلا  را از ادامه روند صعودی بازداشت؛ شاخص ها در بورس های جهانی نزدک، داوجونز و آسیا جونز امروز افزایش یافت و از سوی دیگر بازار نفت هم ضمن حفظ آرامش خود شاهد افزایش چند سنتی قیمت ها بود.

نفت برنت با 23 سنت افزایش به بالای 51 دلار رسید و این در حالی بود که قیمت نفت سبک نیز کمی بالا رفته بود.

مجموعه این عوامل دست به دست هم داد تا فشار از تقاضا برای طلا کاسته شود و قیمت انس جهانی کاهش یابد. به تبع این کاهش نیز قیمت ها در ایران افت کرد.

از سوی دیگر قیمت دلار نیز امروز در بازار غیررسمی ایران کاهش یافت و به حدود 3501 تومان رسید و این یعنی افتی ده تومانی نسبت به روز چهارشنبه.

برآیند این دو عامل یعنی کاهش قیمت انس جهانی و دلار در بازار غیررسمی، قیمت انواع سکه را در روز پنجشنبه کاهش داد؛ سکه بهار آزادی و امامی با اختلافی اندک 988 هزار تومان، نیم سکه 497 هزار 500 تومان، ربع سکه 267 هزار 500 تومان و سکه یک گرمی هم 172 هزار و 500 تومان قیمت خورد.

نظرات بینندگان