arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

زمان واریز یارانه خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر، داشتن مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات را شرط اصلی اعطای یارانه به خبرگزاری ها و سایت های خبری دانست و توضیح داد: رسانه هایی که امسال مجوز گرفته اند نیز به نسبت تعداد ماه های فعالیت یارانه دریافت می کنند.
 
به گزارش معاونت امور مطبوعاتی ،وی افزود: درجهت تقویت بخش خصوصی و عدالت رسانه ای، یارانه پرداختی فقط به رسانه های بخش خصوصی تعلق می گیرد.
 
انتظامی رعایت ماده ١٨ قانون مطبوعات یعنی درج نام صاحب امتیاز و مدیرمسئول همراه با درج نشانی دقیق و تلفن را از دیگر ضوابط اعطای یارانه اعلام و اضافه کرد: این کار علاوه بر الزام قانونی به شفافیت و پاسخگویی نظام اطلاع رسانی کشور کمک می کند.
 
معاون وزیر ارشاد دیگر شاخص محاسبه یارانه را «امتیاز رسانه» بر اساس طرح رتبه بندی خبرگزاری ها و سایت های خبری دانست که شامل ٤٠ شاخص کیفی، کمی و حرفه ای است. وی در عین حال به ضرایب ویژه برای موضوعات دارای اهمیت یا اولویتی که در ابتدای سال 93 و در بسته حمایتی اعلام شده نیز اشاره کرد.
 
 انتظامی همچنین به پرداخت یارانه بیمه خبرنگاران - که از ابتدای سال تاکنون در دو مرحله پرداخت شده - به این رسانه ها اشاره و هدف از این کار را تثبیت حرفه ای و حل مبنایی مشکل بیمه خبرنگاران عنوان کرد.
نظرات بینندگان