arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

آمار جالب مقلدان رهبر انقلاب در لبنان و پرفروش‌ترین کتاب ایشان در جهان اسلام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  عطاء‌ اعلمی، مدیر انتشارات اعلمی بیروت با اشاره به صادرات سالانه ۳ میلیارد تومان کتاب از ایران به کشورهای جهان اسلام گفت: کتاب‌های رهبر انقلاب در جهان اسلام متقاضیان بسیاری دارد،‌ «اجوبة‌الاستفتائات» در این میان پرفروش‌ترین بوده است.

تسنیم گزارش داد: انتشارات اعلمی بیروت،‌ از جمله ناشران حاضر در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتب تخصصی دین است،‌ این انتشارات هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز حضور یافته و به عرضه تازه‌ترین آثار منتشر شده نشر شیعی در جهان اسلام می‌پردازد.

عطاء اعلمی مدیر انتشارات اعلمی درباره حضور در ایران می‌گوید:‌ با وجود اینکه چند سالی است که به دلیل مشکلات سوریه حمل کتاب به ایران مشکل شده است،‌ حضور در نمایشگاه‌های کتاب ایران برای ما بسیار حائز اهمیت است و تلاش داریم تا افزایش قیمتی که به دلیل دشوار بودن حمل بار به ایران برایمان ایجاد می‌شود‌، را به گونه‌ای کاهش دهیم تا حضور در نمایشگاه‌های کتاب ایران برایمان مقرون به صرفه باشد.

به دلیل انتشار آثار شیعی،‌ از حضور در نمایشگاه کتاب دوحه منع شده‌ایم

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب دوحه قطر به صورت همزمان با نمایشگاه تخصصی کتاب دین گفت:‌ ما در سال‌های قبل در نمایشگاه کتاب دوحه شرکت می‌کردیم، اما چند سالی است از حضور منع شده‌ایم،‌ چرا که عمده کتاب‌های ما مرتبط با شیعیان است و توزیع نشر شیعی در عمده کشورهای جهان اسلام با دشواری‌های خاص و محدودیت‌ها و موانع روبروست.

اعلمی تصریج کرد: در الجزایر و عربستان بارها به دلیل انتشار آثار شیعی به زندان‌رفته‌ام و از شرکت در نمایشگاه‌ها نیز منع شده‌ام. در حالی که ناشران جهان اسلام به راحتی در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده و اهل تسنن نیز می‌توانند در کنار شیعیان آثار خود را ارائه کنند. اما در خارج از ایران و در برخی از کشورهای عربی ما حتی اجازه عرضه قرآن را نیز در نمایشگاه‌ها نداریم.

استقبال از نشر شیعی در نمایشگاه‌های فرانکفورت و پاریس

وی با اشاره به حضور در نمایشگاه‌های بین‌الملل کتاب فرانکفورت و پاریس گفت: استقبال خوبی از نشر شیعی در این نمایشگاه‌ها انجام می‌شود و این نشان از استقبال از تفکر شیعی در دنیا حتی از سوی غیر مسلمانان دارد.

مدیر انتشارات اعلمی با اشاره به خریداری کتاب‌های ایران و عرضه آن‌ها در خارج از کشور گفت: ما هر ساله در نمایشگاه‌های کتاب ایران حضور داریم و هر سال کتاب‌های بسیاری را که یا به زبان عربی ترجمه شده‌اند و یا به زبان فارسی هستند،‌ خریداری کرده و در لبنان توزیع می‌کنیم. پیش از این آمار صادرات این کتاب‌ها بسیار بود،‌ اما در سال‌های اخیر و با مشکلات سوریه صادرات کتاب‌های ایران به لبنان کمتر شد.

صادرات سالانه 3 میلیارد تومانی کتاب‌های ایرانی به کشورهای اسلامی

وی افزود: با این وجود در شرایط فعلی بالغ بر 300 میلیون تنها از سوی انتشارات اعلمی کتاب صادر می‌شود،‌ اگر سایر ناشران کشورهای جهان اسلام را هم به این آمار اضافه کنیم،‌ سالانه کمتر از 3 میلیارد تومان نخواهد بود.عمده این کتاب‌ها به لبنان برده می‌شود و از لبنان به کشورهای دیگر.

نایاب شدن کتاب‌های رهبر انقلاب در لبنان ظرف مدت کوتاهی پس از عرضه

اعلمی با اشاره به آثار امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب گفت:‌ آثار امام خمینی هم در زمان حیات ایشان و هم در سال‌های معاصر بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. «جنود العقل»،‌ «دعای سحر» و... از جمله کتاب‌‌های پرفروش امام خمینی(ره) در لبنان هستند،‌ هم‌چنین کتاب‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای هم در لبنان بسیار متقاضی دارد،‌ اجوبة‌الاستفتائات رهبرانقلاب یک کتاب شناخته شده در لبنان است که در موارد بسیاری کمیاب می‌شود،‌ چرا که بالغ بر 90 درصد حزب‌الله در لبنان مقلد ایشان هستند. سایر کتاب‌های رهبر انقلاب که شامل سخنرانی‌ها و منویات و فرمایشات ایشان نیز است،‌ در لبنان پس از عرضه ظرف مدت کوتاهی نایاب می‌شود.
نظرات بینندگان