arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

وقتی سرعت پایین اینترنت دغدغه مشترک علمی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همه چیز از یک سیم شروع می شود،که گاهی طنز پرداران هم بفهمی نفهمی سر به سر این سیم می گذارند.

مثلا،طنزپردازی برخورد، لنگر کشتی با سیم اینترنت را دلیل کندی آن می داند و دیگری نیز اینترنت را شبیه خوردهای قدیمی ' هندلی' بیان می کند.

سرعت اینترنت گاهی علاوه بر نگاه طنزپردازان ،نگاهی جدی به خود می گیردو گاهی مطالبه علمی و دانشگاهی نیز می شود.

در سفر روز شنبه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به شهرکرد، صدای روسای دانشگاه های چهارمحال و بختیاری نیز از سرعت پایین اینترنت در آمد.

رییس دانشگاه شهرکرد که پیشتر در جمع دانشگاهیان قول داده بود ،نسبت به سرعت اینترنت ، اقدامات جدی صورت خواهد گرفت، دوباره از سرعت پایین انتقاد کرد.

'شایان شامحمدی ' در نشست روسای دانشگاهها و پژوهشگران با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: پخش پژوهش نیازمند اینترنت با سرعت بالاست و برای اجرای زیرساخت های اینترنتی ،10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز سرعت پایان اینترنت را یکی از معضلات بخش پژوهشی این دانشگاه است.

'مرتضی هاشم زاده ' افزود:دانشگاهیان برای دانلود یا آپلود کتاب های خود نیازمند سرعت بالای اینترنت می باشند.

به گفته وی،وقتی سرعت دسترسی به اینترنت به آسانی امکان پذیر نیست، کار پژوهشی نیز کند و کم سرعت می شود، که در این زمینه باید چاره اندیشی کرد.

وی گفت:دسترسی نداشتن به منابع علمی باعث شده سطح علمی مقالات دانشگاه پایین بیاید و اینترنت سرعت بالا یکی از نیازهای اصلی دانشگاههای استان است.

به گزارش ایرنا،بیشتر نیز در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به چهارمحال و بختیاری ،دانشگاهیان ،خبرنگاران و محققان خواستار افزایش سرعت اینترنت شده بودند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان