arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

ادکلن‌های اصل از تقلبی قابل تشخیص نیستند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات که دلیل افزایش قیمت عطر و ادکلن را صرفا افزایش نرخ ارز عنوان می‌کند، معتقد است که نمی‌توان تفاوت بین ادکلن‌های تقلبی را از اصل تشخیص داد.

محمدرضا بوترابی با بیان این‌که واردکنندگان ادکلن‌ هم نمی‌توانند ادکلن‌های اصل را از تقلبی تشخیص دهند، اظهار کرد: در حال حاضر افرادی در اتحادیه هستند که سال‌هاست در بخش عطر و ادکلن فعالیت می کنند و تجربه زیادی دارند اما اگر دو بسته‌بندی ادکلن‌های اصل و تقلبی را کنار هم بگذاریم آن ها نیز نمی توانند تشخیص دهند چرا که از لحاظ ظاهری امکان پذیر نیست.

وی با بیان این‌که عمده عطر و ادکلن مصرفی در داخل کشور از طریق واردات تامین می شود، گفت: میزان تولید عطرهای داخلی کمتر از 10 درصد از مصرف بازار است.

بوترابی شکل ظاهری عطر و ادکلن و نحوه بسته بندی آن را در فروش این کالا بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به این که معمولا عطر و ادکلن از جمله اقلام کادویی به شمار می رود، طراحی ظاهری آن حائز اهمیت است. در صورتی که ادکلن‌های تولید داخل از طراحی ظاهری خوبی برخوردار نیستند.

این عضو هیات مدیره مجمع عالی واردات با بیان این‌که 90 درصد از ادکلن‌های وارداتی با کیفیت خوب از کشور فرانسه وارد می شوند، اظهار کرد: معمولا عمده واردات ما از اروپاست که البته به طور دقیق نمی‌توان گفت مربوط به کدام کشور است. چرا که برای مثال یک کارخانه تولیدکننده عطر و ادکلن در کشورهای مختلف کارخانه دارد و مهم است که واردات از کدام کارخانه انجام شود.

بوترابی در پاسخ به سوالی درباره پر کردن برخی از ادکلن‌های وارداتی در داخل کشور گفت: در این گونه موارد شیشه و اسانس عطر و ادکلن از خارج کشور وارد می شود و در کشور با الکل طبی و آب مقطر مخلوط و در داخل شیشه‌ها پر می شود.

وی ادامه داد: میزان افزودن الکل طبی و آب مقطر به اسانس‌ها براساس فرمول‌های خاص انجام می‌شود که هر چه این میزان کمتر باشد کیفیت ادکلن بیشتر است.

رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات درباره علل افزایش قیمت عطر و ادکلن در سال‌های اخیر گفت: دلیل افزایش قیمت ادکلن‌ها در سال‌های گذشته صرفا افزایش نرخ ارز بوده و دلیل دیگری نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان