arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۳

کردها کنترل شهرک کوير در نينوا را به دست گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يک منبع حزب اتحاديه ميهني کردستان عراق در شهرک کوير از توابع استان نينوا اعلام کرد نيروهاي پيشمرگ کرد ظهر امروز توانستند کنترل اين شهرک را پس از درگيري شديد با داعش طي دو روز گذشته به طور کامل به دست بگيرند.

به گزارش شبکه خبري اسکاي نيوز اين منبع افزود: درگيري هاي مسلحانه همچنان ميان نيروهاي پيشمرگ کرد وتروريست هاي داعش که در دو طرف در منطقه ادامه دارد.

وي افزود: نيروهاي پيشمرگ کرد تجهيزات نظامي زيادي وارد اين شهرک و اطراف آن کردند.

منابع کرد اعلام کردند تروريست هاي داعش جمعه شب وصبح شنبه به شمال عراق حمله کردند که اين امر منجر به کشته شدن دهها تن از دو طرف شد.

منابع آگاه افزودند بيش از 30 تن از نيروهاي پيشمرگ کرد کشته ودهها تن ديگر بر اثر حمله ناگهاني شب گذشته داعش به شهرک بلده واقع در جنوب غربي استان نينوا زخمي شدند.

منابع مذکور افزودند: حمله تروريست هاي داعش پس از 10 ساعت از سفر اسامه نجيفي معاون رئيس جمهوري عراق وخالد العبيدي وزير دفاع عراق و اثيل نجيفي استاندار موصل به شهرک بلده براي تشويق نيروهاي پيشمرگ وارتش عراق وعشاير به حمله به تروريست هاي داعش در چارچوب طرح آزادي نينوا صورت گرفت.

گروه تروريستي داعش خرداد ماه گذشته با حمله به عراق مناطقي از شمال اين کشور را به کنترل خود درآورد وتاکنون مرتکب جنايات زيادي شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان