arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۳

راهپیمایی مقامات 50 کشور در پاریس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فرانسوا اولاند به همراه مسئولان نزدیک به 50 کشور جهان امروز (یکشنبه) در جمع هزاران فرانسوی در میدان جمهوری پاریس حاضر شدند و با شرکت در راهپیمایی "اتحاد"، تروریسم و حملات اخیر پاریس را محکوم و همبستگی خود را با قربانیان این حوادث اعلام کردند.

  تظاهرات امروز با نام "اتحاد" و با درخواست رئیس جمهوری فرانسه برگزار شد و خانواده قربانیان حملات پاریس، ساعت سه بعد از ظهر به وقت محلی پیشاپیش جمعیت، راهپیمایی را از میدان "جمهوری" به سمت میدان "ملت" در مسیری به طول سه کیلومتر آغاز کردند.

در صف راهپیمایان پس از خانواده قربانیان، اولاند و مسئولان خارجی نزدیک به 50 کشور جهان قرار گرفتند و پس از آنها شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های سرشناس فرانسوی به راهپیمایی پرداختند و مردم عادی در پی این سه گروه به سوی میدان ملت حرکت کردند.

مردم فرانسه از صبح امروز در میدان جمهوری در مرکز پاریس تجمع کرده‌ بودند. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه پیش از حضور در راهپیمایی از سران و مقام‌های حاضر در مراسم در کاخ الیزه استقبال کرد.

بیش از 5500 نیروی پلیس و ارتش در پاریس مستقر شدند تا به تامین امنیت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی بپردازند. رهبران و مقاماتی از جمله نخست‌وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پادشاه اردن و همسرش، نخست‌وزیر تونس، وزیر خارجه مصر، وزیر خارجه مراکش، نخست‌وزیر ترکیه، رئیس‌جمهوری اوکراین، رئیس‌جمهوری مالی، نخست‌وزیر ایتالیا، نخست‌وزیر اسپانیا و نخست وزیر اسرائیل در این راهپیمایی در کنار اولاند حاضر شدند.

راهپیمایی اتحاد در پاریس با حضور رهبران جهان

در همین حال برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه گفته است که کشور در هفته‌های آینده در وضعیت آماده‌باش کامل خواهد بود.

کازنوو هم‌چنین امروز میزبان نشستی با حضور همتایان اروپایی‌اش خواهد بود. وی همچنین از تدابیر امنیتی شدید در هنگام برگزاری راهپیمایی خبر داد و گفت حتی بر روی بام ساختمان‌ها نیز تک‌ تیراندازهایی مستقر می‌شوند.

کازنوو با برگزاری کنفرانس خبری در کنار برخی از مقام‌های جهان گفت که کشورش از تروریسم هراس دارد و برای مقابله با آن تلاش می‌کند. وی گفت: اقدامات ما علیه تروریسم باید جهانی باشد. با هم‌پیمانان اروپایی خود تصمیمات مهمی اتخاذ کردیم که از جمله آن بازبینی در امنیت مرزها در قالب طرح شینگن، افزایش همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی، مبارزه با قاچاق و حمل سلاح و محدود کردن دسترسی تروریست‌ها به اینترنت با هدف اشاعه خشونت و نفرت‌پراکنی در میان شهروندان اروپایی است.

شرکت‌کنندگان در مراسم پاریس اعلام کردند که در 18 فوریه (29 بهمن) نشستی بین‌المللی درباره مبارزه با تروریسم در آمریکا برگزار می‌شود.

روز شنبه نیز صدها هزار تن از فرانسوی‌ها در سراسر فرانسه در بزرگداشت قربانیان حملات مرگبار اخیر در سکوت راهپیمایی کردند.

روز چهارشنبه گذشته سعید و شریف کواشی با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو، ۱۲ تن از جمله چند کاریکاتوریست این مجله را به ضرب گلوله کشتند. روز جمعه نیز به یک فروشگاه یهودیان در پاریس حمله شد و چندین تن گروگان گرفته شدند. در جریان حملات مذکور مجموعا 17 تن کشته شدند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان