arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۳

کارگر مسلمان 15 گروگان فرانسوی را نجات داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رسانه‌های فرانسه گزارش دادند کارگر مسلمان فروشگاهی که گروگان‌گیری روز جمعه پاریس در آن رخ داد، با پنهان کردن چند تن از مشتریان فروشگاه در یخچال بزرگی در زیر زمین توانسته جان آنها را نجات دهد.

 به نقل از پایگاه یاهو نیوز، این کارگر مسلمان سیاهپوست که لاسانه باتیلی نام دارد اصالتا از کشور مالی است و اقدام شجاعانه او در جریان گروگانگیری روز جمعه در فروشگاهی در حومه ونسن پاریس موجب نجات جان حدودا 15 تن از مشتریان شده است.

او هنگامی که فرد گروگانگیر شروع به شلیک کرد، پیش از آن که در پی نجات جان خود باشد مشتریان فروشگاه را به دور از چشم گروگانگیر به زیر زمین برد.

باتیلی به شبکه بی اف ام فرانسه گفت: من در زیرزمین را باز کردم و چند نفر با من وارد آن شدند. سپس چراغ‌ها و یخچال را خاموش کرده و و آنها را داخل آن کردم .سپس به آنها گفتم که آرام باشند و سروصدا نکنند زیرا اگر گروگان‌گیر بفهمد ما اینجا هستیم به اینجا آمده و ما را می‌کشد.

وی در ادامه گفت که از طریق آسانسور بزرگ توانست از فروشگاه خارج شود اما هنگامی که به طرف نیروهای پلیس مستقر در بیرون فروشگاه آمده این نیروها او را با یکی از تروریست‌ها اشتباه گرفته و دستان او را از پشت بستند. با این حال او پیش از حمله نیروهای پلیس به فروشگاه با اطلاعاتی که از نقشه فروشگاه داشته توانسته به آنها در اجرای حمله کمک کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان