arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۹۲۸
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۳

درگیری در آسمان ؛ اندر حکایت پرواز عجیب EP0551 شرکت هواپیمایی آسمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از بینندگان «انتخاب» با ارسال مطلبی آورده است :

روز هشتم ژانویه ساعت 17 قرار بود با پرواز EP0551 شرکت هواپیمایی آسمان از ایروان به ایران برگردم. طبق قوانین ساعت 14 خود را به فرودگاه رساندم امّا تا ساعت 30 : 15 کسی برای تحویل بار مسافران نیامد! و وقتی هم آمد اعلام کرد پرواز یک ساعت تأخیر خواهد داشت. به هر حال به توصیه کارمند شرکت ساعت 17 از بخشهای کنترل عبور کرده و به گیت مورد نظر رفتیم. بعد از مدتی کارمند شرکت اعلام کرد هواپیما در ایران خراب شده و پرواز لغو شده است. مسافران را بعد از تشریفات قانونی دوباره به قسمت پروازهای خروجی برده و یک شام دم دستی که در خود ایروان با 5000 تومان قابل خرید بود به آنها دادند. این بار اعلام شد پرواز لغو نشده و ساعت 20 پرواز می کنیم. کمی بعد کارمند شرکت ناپدید شد و مسافران ماندند و یک تابلوی اعلانات پرواز که هر لحظه تغییر می کرد و پرواز نیم ساعت نیم ساعت عقب می افتاد. نهایتاً هواپیمای جایگزین شده ساعت 45 : 23 یعنی با حدود 7 ساعت تأخیر به راه افتاد و کارمند شرکت که البته جوان مؤدبی هم بود یک عذرخواهی ساده از مسافران کرد. تا اینجا _ظاهراً _ ً در پروازهای ایرانی خیلی عجیب نیست!!؟ مشکل اصلی آنجا شروع شد که چند جوان ایرانی که شدیداً ناراضی و خسته بودند درست قبل از پرواز دمی به خمره زدند و حتّی با تذکر جدی حراست فرودگاه مواجه شدند. این جوانها بعد از سوار شدن به هواپیما به شدت غیر قابل کنترل و عصبانی بودند. خود من به دو تن از خدمه پرواز تذکر دادم این جوانها حالت طبیعی ندارند و بهتر است به جای خوش آمدگویی و وقت گذرانی سریعتر پرواز کنند که البته کسی گوش نکرد. خوش آمدگویی مهمانداران در ورود به هواپیما و عذرخواهی نیم بند آنها جوانها را بیشتر عصبانی کرد و باعث درگیری لفظی یکی از آنها با مهمانداران شد. بعد از بلند شدن هواپیما جوانها برای زن جوانی که همراه پدر یا پدربزرگش بود ایجاد مزاحمت کردند و حتی بعد از اینکه آنها چند ردیف جلوتر نشستند با خواندن ترانه های مستهجن به آزار روانی خود ادامه دادند. چند مسافر اعتراضهایی کردند و جوانها به جای قطع کردن خواندن خود ترانه های انقلابی را به مسخره گرفته و دوباره بعد از مدتی مستهجن خوانی را با صدای بلند ادامه دادند. مهمانداران هواپیما هیچ عکس العملی انجام نمی دادند. پیرمردی ارمنی که همراه همسرش جلوی جوانها نشسته بود با عصبانیت بلند شده و به طرف آنها رفت و با عصبانیت فراوان اعتراض کرد. جوانها هم با شدت به او فحش می دادند. مهمانداران هیچ عکس العملی نشان نمی دادند. پیرمرد به طرف آنها رفت و اعتراض کرد و تازه مهمانداران برای وساطت بلند شدند. بالاخره یکی از جوانها که ظاهراً عاقل تر بود از پیرمرد عذرخواهی کرد و جوانها هم چند ردیف به عقب تر رفتند. دو نفر از مهمانداران را آرام صدا کردم و پیشنهاد کردم به این جوانها چای بدهند تا هم اعصابشان بهتر شود و هم غلظت خونشان پائین بیاید و مهمانداران به جای جوانها به پیرمرد ارمنی چای دادند!!! به هر حال خدا را شکر سلامت فرود آمدیم. حال از مسئولین کشوری چند سئوال دارم و امیدوارم کسی پیگیری کند:

1- بالاخره این قصه غصه دار تأخیر در پروازها و عدم رعایت حق مسافران کی تمام می شود؟ تا کی باید بگذاریم شرکتهای هواپیمایی مثل آسمان با این کارها باعث وهن جمهوری اسلامی شوند؟ من وقتی از خانمی ارمنی شنیدم که در فرودگاه مورد تمسخر کارکنان فرودگاه ایروان قرار گرفته ایم و اینکه چطور کشوری به بزرگی ایران نمی تواند یک هواپیما برای برگرداندن مسافرانش اختصاص دهد شرمنده شدم.

2- اگر خشم این جوانها ادامه می یافت و مثلاً وارد کابین خلبان می شدند و باعث اتفاقات دیگری می شدند چه کسی پاسخگو بود؟

3- مگر مهمانداران نباید آموزشهایی برای کنترل چنین بحرانهایی ببینند؟ چرا در این درگیری اینقدر منفعلانه عمل کردند؟

4- مگر در هر پرواز نباید یک نفر مسئول امنیتی در هواپیما باشد؟ این فرد کجا بود و اصولاً چه موقع باید وارد عمل می شد؟ آیا تبدیل هواپیما به یک اتوبوس بین روستایی و ایجاد ناراحتی شدید در مسافران شامل تعاریف امنیتی نمی شود؟ اصلاً کسی در هواپیما بود؟

5- چرا حتی برای اعلام تأخیر با اعصاب مردم بازی می کنند؟ اگر از همان اول اعلام می شد هواپیما 7 ساعت تأخیر دارد این جوانها به داخل شهر بر می گشتند و خود را به نوعی سرگرم می کردند. این انتظار و تعویق لحظه به لحظه پرواز مهمترین دلیل عصبانیت جوانها و البته سایر مسافران بود.

6- من دو روز صبر کردم که مسئولین هواپیمایی آسمان لاأقل تلفن زده و عذرخواهی کنند اما مثل اینکه تمدن در ذهن آنها واژه ای نا آشنا است و برای همین بالأخره تصمیم گرفتم این جریان را برای رسانه ها بنویسم. آیا کسی هست حق این مسافران را بگیرد؟ راستش من دیگر هیچ گاه با هواپیمایی آسمان پرواز نخواهم کرد چون مسئولین این شرکت ثابت کرده اند مسافر برای آنها هیچ ارزشی ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۴
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
25
9
شما هم که از اول تا آخر "ابراز نگرانی" می‌کردی و توصیه :||
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
19
با ماشین خودمون بریم سفر بهتره به نظرم
نه تاخیر داره
نه کسی بازی در میاره
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
2
13
براي مسولين ناظر هم متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
2
21
در پاسخ سوال 4به نظرم مامور امنیت پرواز درست عمل کرده چراکه اگر قرار باشد با هر قیل وقالی مامور موضع و موقعیت خودرا لو بدهد که نمی توان هواپیما ربائی احتمالی را کنترل کرد
vali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
15
باعث شرمندگي است، متاسفانه از اين جور شركتها و يا اينگونه اشخاص كه آبروي اين مملكت و مردم عزيزمان را مي برند كم نداريم
پیراسته فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
2
10
خدمت "انتخاب"ومسافر8ژانویه پرواز EP0551 سلام عرض میکنم.
واما ماموران امنیتی دردراتفاقات امنیتی ورودمی کنند،نه دراعتراضات لفظی وبی ادبی ها
فرق است بین مسئولیت انتظامی وامنیتی
ودیگراینکه تیتر"درگیری"مناسب این داستان نبوده،چون یکی ازشاخص های درگیری"فیزیکی"است وحداقل دست به یقه شدن ویا تماس بدنی که دراین "داستان پرواز"هیچکدام محقق نشده بودند.
وعاقلانه ترین کاررا "گاردامنیتی پرواز"انجام دادند که درمسائل انتظامی(تازمانی که اختلال امنیتی ایجادنکنند)ورودنکردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
12
دوست عزيز
خيلي وقته كه در ايران مشتري هيچ ارزشي نداره. مشتري تو ايران پول خرج ميكنه ولي تقريبا هيچ سرويسي نميگيره . متاسفانه اين نشان از به قهقرا رفتن فرهنگ و تمودن ماست.
محمود
|
Japan
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
20
دقيقأ همينطوره
هواپيمايي آسمان ( يكي از ) بي مسئوليت ترين و بي كيفيت ترين شركتهاي هواپيمايي ست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
4
موافقم
مجید
|
United States of America
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
10
هواپیمایی آسمان یکی از ایلاین های بزرگ و قدیمی هست ولی در این ایرلاین چند سالی هست که دچار سوء مدیریت شده و برای اینکه ایرلان دولتی هست کسی اهمیت نمیدهد وهر روز اوضاع داخلی اش بدتر مشود از مسئولین خواهش میکنم به فکر بیت المال باشند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
9
مسئولین این شرکت ثابت کرده اند مسافر برای آنها هیچ ارزشی ندارد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
مسافر اگر برای خودش ارزش قائل هست از ایر لاینی استفاده بکنه که براش ارزش قائله...منم بودم هر کاری میکردم و ایرلاینم همیشه پر بود برام مهم نبود چه بلایی سر مشتری میاد...ایراد از کفش نیست ایراد از پاهای ما است.
فریبرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
2
با تقدیم سلام
چرا رسانه ملی ! از ظرفیت های شبکه ی آموزش خود ، در جهت ارتقای فرهنگی ایرانیان بهره نمی گیرد ؟ آیا حواس و توجه آنها، جلب موضوعات دیگر است ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
9
دلت خوشه مهندس ، همين که سالم نشستی رو زمين برو خدا رو شکر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
با همین طرز فکر هستش که ایرلاینها هر کاری دلشون میخواد با مشتریاشون میکنند دیگه....یکبار تحریم بشند و کسی ازشون بلیط نخره میبینید دفعه بعد چطوری ازتون استقبال میکنند و بهترین خدمات رو بهتون میدند...
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
4
جالب بود
از درج این مطالب سپاسگزارم
سلانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
7
مکنه بگید برای کدام خط هوایی ایران مسافر ارزشمند است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
خط هوایی ارزش قائل نیست ما چرا قدرت خودمون رو دست کم گرفتیم دو تا شونو تحریم کنیم همشون از فردا خبردار جلو مشتریانشون وایمیستند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
7
منتظر باش تا باهات تماس بگیرند.
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
3
سلام خدمت دوست عزیز اسمان از اسمش پیداست از اسمان افتاده اعتراض نکن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
10
2
خوب نوشتی اخوی ولی بکار بردن لفظی مانند خواندن ترانه های مستهجن برای اثبات درستی خودت و ارازل بودن جوانان هموطنت اصلا کار شایسته و بجایی نبود.امیدوارم اول شما از خودت شروع کنی و بعدا از دیگران انتظار ادب داشته باشید.
رضا
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
3
5
اتفاقا بد نيست يك بار براي اعتراض مسافرين وارد كابين خلبان بشن! هواپيمايي هاي ايران ديگه شورشو در آوردن! تمام پروازها با تاخيره!
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
5
من در 20/10/93 ساعا 10/19 از تبريز با آسمان عازم تهران بودم. وقتي براي تحويل اشياي ممنوعه (جاقو)به كارمند مربوطه مراحعه كردم وي از تحويل آن خودداري كرد و گفت يا در بار بگذار و يا بنداز دور.اين در حالي بود كه من فاقد جمدان بودم و نمي توانستم تحويل بار بدهم. شركتهاي ديگر مثل آتا آن را قبول مي كنند.
سعید
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
10
من فقط جواب سوال آخرو میدونم: هیچکس حق مسافر بیچاره‌ی ایرانی را نخواهد گرفت. ضمناً مسئولین هواپیمایی از مسافر عذرخواهی کنند؟؟ شوخی میفرمایید!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
5
4
ای بابا پرواز روز یکشنبه ایران ایر از تهران به هامبورگ 30 ساعت تأخیر داشته ( سی ساعت ) ولی حتی یک بچه هم از کسی عذر خواهی نکرد
اون جوانها اعتراض کردند شما میگی لبی به خمر زدند !!!! متأسفم
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
0
سلام يكي از بدترين مديريت در خطوط پروازي آسمان ديده ميشه من خودم سه ماه پيش مسافر همين پرواز بودم خداروشكر همسفراي خيلي خوبي داشتيم از اين مسايل پيش نيومد ولي پرواز ساعت ١٣ با تاخير ساعت ٢١٠٣٠ دقيقه ايروان رو ترك كرد بماند كه چقدر در پرواز به خاطر بد بودن به قول يكي از مسافرا دست فرمون خلبان عزيز چند دفعه معدمون اومد توحلقمون ولي يه نفر تو فرودگاه ايروان و امام خميني از مردم عذر خواهي نكرد بهتره اين خط هواپيمايي فكري به حال مديريت پروازهاي خارجي بكنه تو فرودگاه ايروان يه هواپيما نميبيني كه حتي ديدنش لذتبخش باشه ولي يه جوري با مردم رفتار ميكنن كه آدم باور نميكنه همچين نظمي اونجا حاكم باشه دوستان در خطوط هوايي ايران ملاحضه فرماييد لطفا
نظرات بینندگان