arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۳

4 رسانه تذکر گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 هیأت نظارت بر مطبوعات با انتشار 34 نشریه و 13 پایگاه اطلاع رسانی موافقت کرد. همچنین سه نشریه و یک خبرگزاری نیز از این هیات تذکر گرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیأت نظارت برمطبوعات در نشست روز دوشنبه خود شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات را مورد بررسی قرار داد و با انتشار و فعالیت 34 نشریه و 13 پایگاه اطلاع رسانی موافقت کرد.

همچنین در این جلسه، گزارش دبیرخانه هیأت از مطالب منتشره در مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های خبری در طول یک هفته گذشته (جمعاً 9 مورد) بررسی شد و تصمیمات زیر اتخاذ شد.

- تذکر به خبرگزاری خبر آنلاین بابت درج مطلبی که تضعیف نیروهای مسلح را در پی دارد. (مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات

- تذکر به روزنامه وطن امروز بابت توهین به رئیس جمهور از طریق درج کاریکاتور (مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات)

- تذکر به روزنامه وطن امروز بابت تیتر اولی که در تخریب رابطه با همسایگان و در مغایرت با مصوبات شورای عالی امنیت ملّی است. همچنین مقرر شد پرونده این روزنامه به دادگاه ارجاع شود.

- تذکر به هفته نامه 9 دی بابت درج مطلبی با عنوان « قبض ید ولی، با اشتباهات خواص» (مصداق بندهای 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات)

- تذکر به روزنامه قانون بابت درج طنزی که در تخریب رابطه با همسایگان و در مغایرت با مصوبات شورای عالی امنیت ملّی است.

 براساس ماده 6 قانون مطبوعات، نشریات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که در این فصل مشخص می شوند آزادند. و بند 8 این ماده عبارت است: افترا به مقامات، نهادها، ارگانها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد.

براساس ماده 6 قانون مطبوعات، نشریات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که در این فصل مشخص می شوند آزادند. و بند 11- پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران اشاره شده است.

این گزارش می افزاید جدول و لیست کامل نشریات مجوز گرفته در جلسه امروز هیات نظارت بر مطبوعات هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان