arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۳

رییس جمهور مخلوع اوکراین تحت تعقیب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس بین‌الملل موسوم به اینترپل در وبسایت خود اعلام کرد که ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهور مخلوع اوکراین را به اتهام اختلاس و جرایم مالی در فهرست متهمان تحت تعقیب بین المللی قرار داده است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات اوکراین اعلام کردند، اقدام پلیس اینترپل در صدور حکم تعقیب قضایی علیه ویکتور یانکوویچ 64 ساله که از زمان سرنگونی دولتش به سبب اعتراضات خیابانی در اوکراین در روسیه به سر می‌برد، هر نیروی پلیسی در جهان را قادر می‌سازد تا در صورت بازداشت او را به اوکراین تحویل دهد.

آرسن آواکوف، وزیر کشور اوکراین در پیامی در صفحه خود در فیس بوک نوشت: امروز چند ماه پس از آنکه اوکراین در مارس 2014 درخواست رسمی خود را به پلیس اینترپل همراه با توضیحات و استدلال‌های آماده شده توسط وزارت کشور، دفتر دادستان کل و سرویس امنیتی اوکراین علیه یانوکوویچ ارسال کرد، کمیسیون ویژه اینترپل تصمیم نهایی خود را گرفت.

دولت ویکتور یانوکوویچ ماه فوریه سال گذشته میلادی پس از چند ماه اعتراض خیابانی در شهر کی‌یف علیه تصمیم‌اش برای خودداری از توافق با اتحادیه اروپا، سقوط کرد و وی از طریق مرز روسیه به خاک این کشور فرار کرد.

مقامات جدید اوکراین که حامی غرب هستند یانوکوویچ را متهم کرده‌اند که با دزدی از خزانه دولتی، ثروت عظیمی انباشته کرده و از طریق توافقات مسموم و فاسد، دارایی‌های ملی را دزدیده است.

این درحالی است که یانوکوویچ این مساله را که او یا اعضای خانواده‌اش در فساد مالی دست داشته‌اند رد کرده است. پس از آنکه یانوکوویچ از اوکراین فرار کرد روسیه اعلام کرد که یانوکوویچ قربانی یک کودتای فاشیستی شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان