arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۳

حسنی مبارک در آستانه آزادی از زندان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دادگاه تجدید نظر قاهره حکم حبس صادر شده برای مبارک و پسرانش در پرونده فساد مالی در کاخ‌های ریاست جمهوری مصر را لغو کرد و دستور دادرسی مجدد این پرونده را صادر کرد.

  دادگاه تجدید نظر قاهره حکم سه سال حبس صادر شده برای «حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر و پسرانش در پرونده قصرهای ریاست جمهوری را رد کرد.

مبارک و پسرانش در این پرونده متهم شده‌اند که از بودجه کاخ‌های ریاست جمهوری اختلاس کرده اند.

بر اساس حکمی که پیشتر صادر شده بود دادگاه جنائی قاهره مبارک را به سه سال زندان و علاء و جمال را نیز به تحمل ۴ سال حبس محکوم کرده بود.

مبارک و پسرانش همچنین به پرداخت غرامت ۲۱ میلیون پوند مصری و بازگرداندن ۱۲۵ میلیون از دارایی‌هایی که از بودجه کاخ‌های ریاست جمهوری اختلاس کرده بودند محکوم شده‌اند.

دادگاه تجدید نظر قاهره دستور بازرسی دوباره پرونده فساد مالی در کاخ ریاست جمهوری را صادر کرده و بر همین اساس مبارک دیگر برای بررسی هیچ پرونده‌ای در قید بازداشت نیست و آزاد است.

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد با وجود اعتراض دادستانی مصر به حکم تبرئه مبارک که در خصوص پرونده کشتار معتارضان صادر شده مبارک می‌تواند از بیمارستان نظامی «المعادی» خارج شود.

خبرنگار العربیه به نقل از نزدیکان مبارک گزارش داد که با توجه به اینکه محاکمه مبارک رسما و قانونا آزاد شده است،‌احتمالا به خانه‌اش و یا تفریح‌گاهی در شرم الشیخ سفر کند.

بر اساس این گزارش دادگاه تجدید نظر در این جلسه پرونده فساد مالی مبارک و پسرانش را بررسی نکرده بلکه تنها حکم صادر شده از سوی دادگاه جنائی قاهره در این پرونده را بازبینی کرده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان