arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۳

اهدای عضو جانباز نابینا به 5 بیمار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از شهادت یک جانباز 70 درصد در سمنان خبر داد.

حجت الاسلام و المسملین حسن فریدون با اعلام خبر بالا گفت: جانباز 70 درصد، حاج مرتضی معماری که در اثر برخورد ترکش به سر به افتخار جانبازی نائل شده بود و یادگار دوران ایثار را همچنان در سر خود داشت، روز گذشته پس از یک عمل جراحی در تهران به درجه رفیع شهادت رسید.

وی با بیان اینکه این جانباز از ناحیه دو چشم نیز نابینا بودند، گفت: جانباز شهید حاج مرتضی معماری در سال 1360 در عملیات بستان در اثر برخورد ترکش به سر جانباز شدند، ایشان چندین عمل جراحی سخت را پشت سر گذاشته بودند که در نهایت در روز گذشته پس از عمل جراحی خلعت شهادت پوشید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان ادامه داد: پیکر پاک و مطهر این جانباز شهید چهارشنبه - 24 دی ماه - ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از معراج شهدای سمنان به سمت گلزار شهدا تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسملین فریدون افزود: امشب نیز پس از نماز مغرب و عشاء مراسم وداع با شهید حاج مرتضی معماری در مسجد الزهراء سمنان برگزار می‌شود. مراسم دیگری نیز فردا شب همزمان با اولین شب خاکسپاری ایشان در محل گلزار شهداء سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جانباز شهید پس از شهادت نیز دست از ایثار و جانبازی و از خودگذشتگی برنداشت، ادامه داد: پنج عضو از اعضای بدن جانباز شهید حاج مرتضی معماری پس از شهادت ایشان به پنج بیمار اهدا شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان