arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۳

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اشکان جنابی با دو مونولوگ در تماشاخانه موج نو به صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، «افسانه ببر» محصولی از گروه تئاتر لیو به کارگردانی و بازیگری اشکان جنابی نوشته داریو فو و برگردان صدر الدین زاهد از تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰ به مدت دو هفته در تماشاخانه موج نو اجرا می‌شود.

پس از اتمام این اجرا مونولوگ «بله و نه» نوشته گراهام گرین برگردان مهتاب کلانتری را اشکان جنابی با همراهی پدرام شریفی از ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰ به مدت دو هفته در سالن موج نو واقع در خیابان میرداماد، خیابان رودبار شرقی(شمالی)، پلاک ۵۷ به صحنه می‌برد.

این دو مونولوگ محصول گروه تئاتر لیو است و برای اولین بار در جشنواره مستقل مونولیو به صحنه رفته‌اند.

***************

چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید، برنامه نمایش روز دوم (چهارشنبه 24 دی ماه) جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید در سالن‌های استاد شهناز و استاد ناصری اعلام شد.

سالن استاد شهناز

در دومین روز از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید از ساعت 10:30 الی 12 دربخش دریچه‌ای به فیلم کوتاه فیلم‌هایی همچون بدون بلیط به کارگردانی صبا قاسمی به مدت 29دقیقه ، لحظه یاد رفتته به کارگردانی موسی پایین محلی به مدت12 دقیقه ، من اینشتین مونالیزا به کارگردانی مجتبی حسینی به مدت 25 دقیقه ، شهر من سردشت به کارگردانی زیبا ارژنگ به مدت 3 دقیقه ، یه روز خوب به کارگردانی سوسن سلامت به مدت3 دقیقه ، جاده در دست تعمیر نیست به کارگردانی مازیار شریفی به مدت 18 دقیقه به نمایش درخواهد آمد.

همچنین در همین سالن از ساعت12:15 الی 13:45 در بخش بخش مسابقه اصلی فیلم هایی همچون حذف اضطراری به کارگردانی پیمان نعیمی و فهیمه آقاحسنی(داستانی) به مدت 30 دقیقه ، قاب تنهایی به کارگردانی فریبا رستمی جلیلیان( مستند) به مدت 17 دقیقه ، هدیه ابراهیمی به کارگردانی آرش میرطالبی(داستانی) به مدت 7 دقیقه ، الرماد به کارگردانی حبیب باوی ساجد( مستند) به مدت 25 دقیقه ، ممکن است به کارگردانی فرید آزادی( تجربی) به مدت 13 دقیقه نمایش داده خواهد شد.

همچنین از ساعت 14 الی 15:30 در بخش بخش مسابقه اصلی فیلم هایی همچون بغض هامون به کارگردانی محسن شیرزایی(مستند) به مدت 35 دقیقه ، ملودی یک رویا به کارگردانی کیوان فهیمی(تجربی) به مدت 5 دقیقه ، باید سیاه به کارگردانی باران سرمد (داستانی) به مدت 2 دقیقه ، سهم من به کارگردانی مریم پیربند (مستند) به مدت 10 دقیقه ، حرف به کارگردانی احمدرضا حجارزاده( داستانی) به مدت 25 دقیقه ، هدیه‌ای به نام زندگی به کارگردانی شرمین مجتهدزاده و مجید سعیدی( مستند) به مدت16 دقیقه نمایش داده خواهد شد.

سالن استاد ناصری

در دومین روز از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید در سالن استاد ناصری از ساعت 10 الی 11:30 دربخش مسابقه فیلم‌هایی همچون دریچه‌ای به فیلم کوتاه شدو به کارگردانی رها رضوی به مدت 33 دقیقه ، من نوازنده‌ام به کارگردانی نرگسی فلاح پسند به مدت 11 دقیقه ، گواهینامه به کارگردانی فاطمه برزکار به مدت 8 دقیقه ، کاربافی به کارگردانی سید محمود موسوی به مدت 9 دقیقه ، شبکه اجتماعی به کارگردانی ابوالفضل کاهانی به مدت 7 دقیقه ، سینک به کارگردانی مهدی یوسفعلی به مدت 22 دقیقه به نمایش درخواهند آمد.

همچنین در همین سالن از ساعت 12:30 الی 14 در بخش مسابقه اصلی فیلم‌هایی همچون چهل سالگی به کارگردانی محمدهادی هنرپیشه (داستانی) به مدت 14 دقیقه ، هویت به کارگردانی امیرحسین نجیمی(انیمیشن) به مدت 2 دقیقه ، 11 به کارگردانی مسعود حاتمی(داستانی) به مدت 17 دقیقه ، پنکه به کارگردانی شیرین سوهانی (انیمیشن) به مدت 7 دقیقه ، مسافر به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان( انیمیشن) به مدت 4 دقیقه ، روی زیرزمین به کارگردانی ماهان خمامی پور(مستند) به مدت 42 دقیقه ، سراب به کارگردانی جواد پورحیدری(داستانی) به مدت4 دقیقه ، آبی قرمز سفید به کارگردانی علی‌پور خوشبخت (تجربی) به مدت 5 دقیقه نمایش داده خواهد شد.

از ساعت 14:30 الی 16 در بخش مسابقه اصلی فیلم‌هایی همچون 20 دقیقه به کارگردانی عسل غریب( تجربی) به مدت 10 دقیقه ، آخرین نوار آقای جعفر شکوفا به کارگردانی مژگان خالقی( داستانی) به مدت 15 دقیقه ، خاک و خیال به کارگردانی زهرا یاربی( انیمیشن) به مدت2 دقیقه ، ردپا به کارگردانی زاهد ملکی( داستانی) به مدت 10 دقیقه ، Refill free به کارگردانی مریم کتان فروش( تجربی) به مدت 5 دقیقه ، واسونک به کارگردانی امید شریفی و محسن مقدم( مستند) به مدت 29 دقیقه جیمی به کارگردانی فرید آزادی( تجربی) به مدت 19 دقیقه نمایش داده خواهد شد.

از ساعت 16:30 الی 18 در بخش چشم انداز فیلم‌هایی همچون Egoمحصول کشورفرانسه به مدت 7 دقیقه، Loki محصول کشور فرانسه به مدت 7 دقیقه ، Mort de tau محصول کشور فرانسه بهه مدت 10 دقیقه، Ombreportee محصول کشورفرانسه به مدت 7 دقیقه، Peinture blanche محصول کشور فرانسه به مدت 7 دقیقه ، Match محصول کشور فرانسه به مدت 5 دقیقه ، Glass محصول کشورهلند به مدت 10 دقیقه ف Zoo محصول کشورهلند به مدت 11 دقیقه ، Logi محصول کشور مجارستان به مدت 4 دقیقه ، Gravitation محصول کشورمجارستان به مدت 3 دقیقه و Timpte محصول کشور آلمان به مدت 15 دقیقه نمایش داده خواهد شد.

در همین سالن از ساعت 18:30 الی 20بخش مسابقه اصلی فیلم‌هایی همچون جرم روحی به کارگردانی نعمت الله سرگلزایی(تجربی) به مدت 28 دقیقه ، پدر به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان(انیمیشن) به مدت 2 دقیقه ، سرمه به کارگردانی آزاده قچاق( داستانی) به مدت 10 دقیقه ، ماهی و من به کارگردانی بابک حبیبی فر(داستانی) به مدت دقیقه ، زندگی شاید همین باشد به کارگردانی سیدمهدی موسوی(مستند) به مدت22 دقیقه ، دخترک آت و آشغالی به کارگردانی محمد زارع و شلاله خیری(انیمیشن) به مدت 16 دقیقه و مدال به کارگردانی یوسف وجدان دوست(داستانی) به مدت 6 دقیقه نمایش داده خواهد شد.

از ساعت 20:30 الی 22بخش مسابقه اصلی فیلم هایی همچون قنات شهر خاموش به کارگردانی پدرام پورامیری و حسین امیری دوماری( داستانی) به مدت 14 دقیقه ، او به کارگردانی لیلا تبریزی (انیمیشن) به مدت 5 دقیقه ، چله به کارگردانی داود خیام (داستانی) به مدت 18 دقیقه ، روزی عمو یدالله و همسرش به کارگردانی مرتضی زنجانی(مستند) به مدت 35 دقیقه و باغ بی برگی به کارگردانی غزاله سلطانی( داستانی) به مدت 18 دقیقه نمایش داده خواهد شد.

گفتنی است، چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید 23 تا 25 دی ماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

****************

فردا 24 دی‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، اروند است.

پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، اروند از تاریخ 1 الی 4 اسفندماه در شهر آبادان و در سه بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس برگزار خواهد شد.

در این جشنواره استان‌های اصفهان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، قم، البرز، سمنان و خوزستان حضور خواهند داشت.

بنابر فراخوان جشنواره مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد.

گفتنی است متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند تا ساعت 24 فردا 24 دی‌ماه با مراجعه به سامانه ثبت‌نام جشنواره به آدرس اینترنتی www.iycs.ir آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

**************

نمایش "خرس آرکانسا" به کارگردانی مهدی مقیمی اسفندآبادی که قرار بود 26 دی ماه 93 به اجرای خود در مرکز تولید تئاتر کانون پایان دهد با استقبال خانواده‌ها و مدارس و مهدهای کودک از 5 بهمن به صحنه باز می‌گردد.

مهدی مقیمی در این باره گفت: پس از یک استراحت یک هفته‌ای از 27 دی تا 4 بهمن دوباره در اجراهای صبح میزبان کودکان و نوجوانان عزیز خواهیم بود.

وی با اشاره به این که نمایش خرس آرکانسا در هر روز 3 اجرا انجام داده گفت: گروه پس از دو ماه نیاز به یک استراحت و تجدید قوا داشت به همین دلیل روز 26 دی آخرین اجرا در هفته جاری محسوب می‌شود و به امید خدا از 5 بهمن ماه هر روز صبح برای مهدها و مدارس روی صحنه خواهیم بود.

***************

نمایش "زن از خاطره عکس می‌گرفت" به نویسندگی فرناز تبریزی و کارگردانی امیر حسین آسانی از 27 آذر ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته و تاکنون علاقمندان زیادی به تماشای آن نشسته‌اند.

امیر حسین آسانی در گفتگویی در ارتباط با چگونگی خلق این اثر نمایشی گفت:ایده اجرای این نمایش با خواندن متنی از فرناز تبریزی در ذهن من ایجاد شد.این متن از زبان یک زن گفته شده و خاطراتی از یک زندگی یا یک عشق را بیان می‌کند.

وی ادامه داد:من برای این کار تصمیم گرفتم نمایشنامه را به گونه‌ای دیگر به روی صحنه ببرم و آن اینکه به جای اینکه با زنی که در چنین شرایطی و برهه‌ای از زمان این کلمات را بازگو می‌کند با مردی که در نهایت با این خاطرات رو به رو شده کار را پیش بردم .یعنی مردی که با هجمه ای از خاطرات رو به رو شده است.

آسانی که این تئاتر را برای اولین بار در دومین جشنواره تئاتر تک نفره در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده بود در ارتباط با تغییراتی که در این اجرا صورت گرفته افزود:تغییراتی در این اجرا بر روی کار پیاده شد ولی در مفهوم کلی نمایش،کوچکترین تغییری ایجاد نشد البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کاظم سیاحی بازیگر این نمایش بسیار همراه بود.مسلما نمایش تک نفره که متکی بر کلام نباشد و در عین حال لحظاتی رئالیستی را خلق کند از جمله اهدافی بود که ما برای خودمان ترسیم کردیم و امیدوارم در این راه موفق بوده باشیم .

کارگردان نمایش"زن از خاطره عکس می گرفت"همچنین در خصوص اجرای این نمایش در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران گفت:جشنواره تئاتر تک نفره در این سالن برگزار شد و این حس خوبی برای ما داشت. به طور کلی فرهنگسرای نیاوران فضای بسیار خوبی برای اجرای آثارهنری در حوزه های مختلف است و مخاطب خاص و علاقمند به رویدادهای هنری در این مجموعه از برنامه ها دیدن می کند.

گفتنی است نمایش "زن از خاطره عکس می گرفت " هر روز به غیر از سه شنبه ها ساعت 18 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران تا تاریخ 26 دی ماه به روی صحنه می رود و علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند با شماره 09303443925 تماس حاصل نمایند و یا به تیوال مراجعه نمایند.

*********

به دلیل استقبال مخاطبان نمایش "همه دزدها که دزد نیستند " ، کامران رسول زاده روز چهارشنبه 24 دی ماه مجددا در نمایش " همه دزدها که دزد نیستند " اجرای زنده موسیقی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی این نمایش ، کامران رسول زاده، شاعر، ترانه سرا، آهنگساز و خواننده، چهارشنبه 24 دی ماه در نمایش "همه دزدها که دزد نیستند "یکی از قطعات آلبوم جدید خود و نیز موسیقی پایانی نمایش که از ساخته های خود اوست را به صورت زنده اجرا خواهد کرد.

گفتنی است نمایش " همه دزد ها که دزد نیستند " اولین نمایش حرفه ای است که در پردیس کورش بر روی صحنه رفته است.

*******

نسخه نهایی خداحافظی طولانی تحویل دفترجشنواره‌ی فجر شد.

علی حضرتی تهیه کننده فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد موتمن که در بخش های سودای سیمرغ و هنر و تجربه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر پذیرفته شده است اعلام کرد:" فیلم خداحافظی طولانی آخرین مرحله فنی خود را سپری کرد و پس از تصحیح رنگ و اتالوناژ نسخه‌ای با فرمت «دی سی پی»از این فیلم تحویل دفتر جشنواره شد.

خداحافظی طولانی عاشقانه‌ای در فضای کارگری و صنعتی‌ است، و قصه مردی‌ را روایت می‌کند که از اتهام یک قتل جنجالی تبرئه شده، ولی جامعه و اطرافیانش هنوز به عنوان مجرم نگاهش می‌کنند.

مرد که درگیر یک رابطه عاطفیست، برای تداوم عشق و زندگی باید بر این بحران غلبه کند.

سعید آقا خانی، ساره بیات و میترا حجار و نادر فلاح بازیگران اصلی این فیلم هستند.
نظرات بینندگان