arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۳

راه‌اندازی سایت رسمی همسریابی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش از فعالیت 300 سایت غیراخلاقی و غیرقانونی همسریابی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: تاکنون امکان توقف کامل فعالیت این سایت ها ممکن نشده است.

 دکتر محمود گلزاری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری خراسان رضوی گفت: در این سایتها مسائل خلاف اخلاق و قانون و ازدواجهای موقت یک ساعته راه افتاده است.

وی افزود: این سایتها در پاسخ به نیاز همسریابی راه اندازی شده و حال برای رهایی از عواقب گرفتار شدن جوانان در دامهای این سایتها، وزارت ورزش و جوانان با کمک موسسه تبیان سازمان تبلیغات اسلامی در حال راه اندازی سایت جدیدی با هدف همسریابی است که با روشی جدید در ثبت اطلاعات راه اندازی می شود.

او گفت: این سایت اوایل بهمن ماه امسال راه اندازی می شود و ویژگی آن این است که به جای جوانان، معرفهای آنها ویژگی و مشخصات جوانان را در آن ثبت می کنند و البته تعدادی روانشناس و مشاور ازدواج نیز با این سایت همکاری دارند.

وی افزود: امید است با راه اندازی این سایت، سالانه 100 هزار ازدواج به شیوه ای درست انجام شود و مشکل همسریابی جوانان تا حدودی حل گردد.

او با توصیه به جدی گرفتن موضوع راه اندازی خیرین ازدواج گفت: نهاد خیرین ازدواج نیز به عنوان یک تشکل غیردولتی در اسفندماه امسال با سخنرانی یکی از مسوولان بلندپایه کشوری راه اندازی می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان افزود: برای توسعه کشور به فعالیت اجتماعی جوانان نیاز داریم اما متاسفانه دولت قبل با نگاه جوان هراسی تعداد سازمانهای مردم نهاد جوانان را از پنج هزار سازمان به 200 سازمان تقلیل داد.

گلزاری گفت: نگاه دولت تدبیر و امید تقویت و توسعه سمنهای (انجمن غیردولتی) جوانان است و در برخی از استانها مثل ایلام استانداری مکانی را به فعالیت سمنهای جوانان اختصاص داده است.

وی افزود: خوب است استاندار خراسان رضوی نیز مکانی را که دارای متولی نباشد به فعالیت سازمانهای مردم نهاد جوانان اختصاص دهد.

او گفت: نخستین مرکز پیشگیری از خشونت کشور امروز (چهارشنبه) در تهران راه اندازی می شود که این مرکز مثل سایر نقاط دنیا با همکاری شهرداری تهران راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در این مراکز 10 درصد فعالیتها به درمان فردی و کارکلینیکی اختصاص دارد و 90 درصد دیگر به تشخیص عوامل ایجاد خشم در منطقه، برنامه های آموزشی کنترل و مهار خشم، ارائه سخنرانی و پخش نماهنگ اختصاص خواهد داشت.

او گفت: در این مراکز، یک سوم هزینه ها را مردم و مراجعان، یک سوم دیگر را وزارت ورزش و جوانان و یک سوم دیگر را شهرداریها پرداخت می کنند.

وی همچنین از ستاد ساماندهی امور جوانان استان خراسان رضوی خواست یک مسوول اجرایی آینده خود را راه اندازی مرکز پیشگیری از خشونت در مشهد قرار دهد.

گلزاری با انتقاد از بیان آمار در جلسات بدون تصمیم سازی افزود: بیان آمار ناهنجاریها بدون رسیدن به تصمیمی برای حل، جز حساسیت زدایی نتیجه دیگری ندارد و همین است که در جلسات مختلف آمارهای مختلفی از جمله طلاق یک پنجم ازدواجهای کشور بیان می شود و بعد به راحتی درباره این آمارها شوخی می کنیم و لطیفه می سازیم.

وی گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان استانداری جای درد دل و نصیحت نیست، بلکه باید دستور اجرایی برای عمل از دل این جلسات خارج شود.

معاون وزیر ورزش در پایان همچنینن با اشاره به برگزار نشدن جلسات ماهانه ستاد ساماندهی امور جوانان استانداری خراسان رضوی گفت: نخستین جلسه این ستاد تیر ماه و جلسه دوم آن دی ماه امسال برگزار شده است در حالی که این ستاد در استان باید هر ماه تشکیل جلسه دهد و دستور جلسه اجرایی داشته باشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان