arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۳

ظریف وارد ژنو شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران وارد شهر ژنو شدند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که بامداد امروز (چهارشنبه) به منظور رایزنی با جان کری همتای آمریکایی خود تهران را ترک کرد، وارد ژنو شد.

قرار است ظریف و کری ساعت 11:30 به وقت محلی (14 به وقت تهران) در شهر ژنو به گفت‌وگو بپردازند.

دوازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای قرار است 28 دی ماه (18 ژانویه) در شهر ژنو  و در سطح معاونان برگزار شود. تیم مذاکره کننده هسته‌ای که ظریف را در این سفر همراهی می‌کند قرار است از فردا 25 دی ماه تا 27 دی ماه رایزنی‌هایی را با طرف آمریکایی به ریاست وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا داشته باشد.

ایران و شش کشور پیش از این برای 11 بار در خصوص توافق جامع هسته‌ای به گفت‌وگو نشستند که هشت دور آن در شهر وین، یک دور در نیویورک یک دور در مسقط و یازدهمین دور نیز 26 آذر ماه در شهر ژنو برگزار شد.

پس از آنکه ایران و شش کشور در سوم آذر ماه سال جاری (1393) به این نتیجه رسیدند که به دلیل اختلافات موجود حصول توافق جامع امکانپذیر نیست، توافقنامه ژنو (برنامه اقدام مشترک) را برای هفت ماه دیگر (9 تیر ماه 1394) تمدید و تأکید کردند که همه تلاش خود را انجام دهند که مذاکرات ظرف چهار ماه به نتیجه منجر شود.

بر همین اساس دور جدید مذاکرات در دوره تمدید (یازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای) در شهر ژنو برگزار و دوازدهمین دور نیز مجددا یکشنبه هفته آینده در شهر ژنو برگزار خواهد شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان