arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۳

شمارش معکوس برای قصاص قاتلان دختر ۱۲ساله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سرانجام حکم قصاص ۳ جنایتکار که برای اخاذی ۱.۵ میلیون یورویی از تاجر آهن، دختربچه ۱۲ساله او را ربوده و بی‌رحمانه به قتل رسانده بودند از سوی قضات دیوان‌عالی کشور تأیید شد تا شمارش معکوس برای مجازات آنها شروع شود.

  اين 3مرد، ظهر يكشنبه ۶مهر امسال، دختربچه ۱۲ساله‌اي به نام زهرا بديهي را زماني كه از مدرسه‌ا‌ش به خانه برگشته بود، پس از پياده‌شدن از سرويس مدرسه ربوده و براي آزادي او درخواست1.5ميليون‌ يورو كرده بودند. آنها اما ۲ روز بعد از گروگانگيري، از ترس دستگيري، گروگان خود را به قتل رساندند و جسدش را در حياط خانه‌ يكي از متهمان مدفون كردند.

در نهايت با گذشت 5 روز از ماجراي گروگانگيري، درحالي‌كه جوي از وحشت شهر بناب را در بر گرفته بود، كارآگاهان توانستند آدم‌ربايان را شناسايي و آنها را دستگير كنند. در همان بازجويي‌هاي اوليه آدم‌ربايان اعتراف كردند كه گروگان خردسال خود را به قتل رسانده‌اند. يكي از آنها گفت: من و دوستم، همكار بوديم و مدت‌ها بود كه به‌دنبال راهي براي پولدارشدن مي‌گشتيم. من مي‌دانستم كه پدر زهرا وضع مالي خوبي دارد. با دوستم نقشه كشيديم كه به خانه آنها حمله كنيم و با تهديد اسلحه پول‌ها و طلاهايشان را به سرقت ببريم اما تهيه اسلحه سخت بود، براي همين نقشه ربودن دخترشان را طراحي كرديم.

او ادامه داد: براي انجام اين كار نياز به يك همدست ديگر هم داشتيم. ماجرا را با يكي از دوستانمان در ميان گذاشتيم اما او گفت نمي‌تواند به بچه‌ها آسيب برساند و قبول نكرد با ما همراه شود. پس از آن سراغ فرد ديگري رفتيم و 3نفري زهرا را ربوديم و او را در كارگاهي مخفي كرديم. اما وقتي صداي اذان از گلدسته‌هاي مسجدي در همان نزديكي پخش شد و زهرا آن را شنيد، ترسيديم كه بعدا با همين اطلاعات ما را لو بدهد و براي همين او را به قتل رسانديم.

ابتدا روي سرش كيسه‌اي پلاستيكي كشيديم و بعد با طناب او را خفه و جسدش را دفن كرديم. با اعترافات متهمان جسد دختربچه بي‌گناه از اعماق زمين بيرون كشيده شد و پس از مدتي پرونده هر 3متهم به اتهام مشاركت در قتل به دادگاه كيفري استان آذربايجان شرقي فرستاده شد.

15آبان‌ماه امسال آنها پاي ميز محاكمه قرار گرفتند و هر چند قصد داشتند جنايت را انكار و هر يك ديگري را مقصر جلوه دهند اما در نهايت قضات دادگاه رأي به قصاص هر 3 نفر آنها دادند. متهمان همچنين به اتهام گروگانگيري هر كدام به تحمل 15سال زندان محكوم شدند. پس از آن حكم صادره در اختيار ديوان‌عالي كشور قرار گرفت و قضات شعبه 41ديوان پس از بررسي‌هاي نهايي اين حكم را تأييد كردند.

 به اين ترتيب پرونده به دادگستري استان آذربايجان شرقي فرستاده شد و قرار است پس از پرداخت تفاضل ديه از سوي خانواده مقتول (پرداخت پنج ‌ششم ديه كامل انسان به خانواده هر يك از محكومان) اين حكم در شهرستان بناب و در ملأعام به اجرا درآيد.

منبع : همشهری
نظرات بینندگان