arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۳۱۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۳

همسر شهید مطهری: علی حرف حق را می‌گوید،حتی اگر کسی بدش بیاید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: سرگردانی برای یافتن منزلی که شهید مطهری سه سال در آنجا زندگی کرده است به برخورد گرم و دوستانه همسر شهید می‌ارزد. بواسطه علی مطهری با همسر شهید مطهری خانم عالیه روحانی تماس گرفته و از ایشان درخواست مصاحبه می‌کنم.

همسر شهید مطهری هدف از مصاحبه را جویا می‌شود؛ به ایشان می‌گویم هدف، بیان خاطرات شهید مطهری است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند.ابتدا از پذیرفتن مصاحبه سر باز می‌زند اما توصیه علی مطهری،‌ مادر را راضی به مصاحبه می‌کند و البته دو شرط برای مصاحبه می‌گذارد؛ اول اینکه عکاس حضور نداشته باشد و دیگر اینکه درباره مسائل روز کشور سوال نپرسم.

شروط همسر شهید مطهری را می‌پذیرم و به دیدار ایشان می‌روم. مصاحبه در اتاق کار شهید مطهری برگزار می‌شود؛ اتاقی که به گفته عالیه روحانی روزگاری از اساتید دانشگاه، روحانیون، کمونیست‌ها و دوره‌ای هم از اعضای شورای انقلاب پر می‌شد.

مصاحبه که شروع شد به فضای اتاق عادت کرده بودم چون قبل از اینکه همسر شهید مطهری به اتاق بیاید، گشتی در آن زده بودم. کتاب‌ها، تابلوها و میز کار شهید مطهری به خوبی گویای این است که چه جلساتی در آن برگزار شده است. تنوع موضوع کتاب‌ها به روشنی می‌گوید که شهید مطهری فقط عالم دینی نبود. به گفته عالیه روحانی، کتابخانه دست‌نخورده باقی مانده است. کفش‌ها و عبای شهید مطهری هم هنوز حفظ شده است.

عالیه روحانی با وجود کسالتی که دارد با حوصله و به گرمی به سوالات پاسخ می‌دهد؛ هرچند زمان اجازه نداد که همه سوالات خود را بپرسم.

علی مطهری چقدر به پدرش شبیه است؟ آیا شما به او توصیه می‌کنید که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود؟

علی به لحاظ شکلی و رفتاری به شهید مطهری بسیار شبیه است. علی حرف حق را می‌گوید، حتی اگر کسی بدش بیاید. او خیلی مهربان و خوش اخلاق است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۰
فرخ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
2
45
ضمن ادب و احترام به همسر محترم شهید مطهری باید به ایشان و خانواده محترم عرض کنم. نظرات و ایده شماها اصلا برای بعضی ها هیچ مفهمومی ندارد.
بالاخره طیف احمدی نژادها و دلواپسان بارها ثابت کردند که از امام خمینی گرفته تا شهید رجایی و مطهری و بهشتی و مفتح و همت و باکریها...همه همه مختص و منحصر به طیف اونها هستند و خانواده های آنها از راه به در شده اند. این رفتارها و منیمت ها مسبوق به سابقه است نباید تعجب کرد.
بالاخره برای باز کردن درهای بن بست فکری میشه از هر ابزاری استفاده کرد. این در قاموس نظری آنهاست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
3
59
درود درود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
2
71
ما هم علي رو دوست داريم....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
2
68
زنده باد علی مطهری
مجیدجان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
2
67
چه کرده ای که اینقدرنزدخداوخلق اومحبوبی?
نظرات بینندگان