arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۳

تحلیل اسنودن دباره پشت پرده شارلی ابدو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا گفت: وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی در حادثه تروریستی علیه نشریه شارلی ابدو نقش داشته است.

 اسنودن در مصاحبه با روزنامه روسی کومرسانت گفت: رژيم صهيونيستي از مهاجرت معکوس یهودیان سالهای  اخیر  ناخرسند است و همین نگرانی، مسئولان وزارتخانه مهاجرت اين رژيم را بر آن داشت تا از موساد بخواهند برای توقف مهاجرت معکوس کمک کند.

وی افزود: موسسه اطلاعات و ماموریت های ویژه رژيم صهيونيستي در پاسخ به این درخواست، عملیاتی را از طریق انتشار تصاویر موهن پیامبر اسلام (ص) در کشورهای غربی آغاز کرد تا فضایی ستیزه جویانه ضد یهودیان ساکن اروپا به راه اندازد و آنان را وادار به زندگی در سرزمين هاي اشغالي کند.

ادوارد اسنودن گفت: بر اساس چنین طرحی ، تصاویر موهن پیامبر اسلام (ص) در سال 2005 در مجلات اروپایی منتشر شد، با این حال عملیات به طور کامل نتیجه بخش نبود. پس از آن  طرح ”پیت بول” در سال 2012 آغاز  شد، که به حادثه تروریستی مجله "شارلی ابدو” و  سوپر مارکت یهودی در پاریس منجر شد.

در همین حال تبلیغات مردمی جدیدی با نام "پرواز به سوی برلین" در سرزمين هاي اشغالي به راه افتاده است که تبلیغ برای مهاجرت به آلمان است.

همچنین برخی گزارشهای نشان می دهد، درخواستها برای مهاجرت معکوس از سرزمين هاي اشغالي به دیگر کشورها در آینده نزدیک، به شدت افزایش خواهد يافت.

منبع : واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان