arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۳

نماینده مجلس: طرح غنی‌سازی60 درصدی روی میز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با هشدار به طرف غربی در مذاکرات ایران و 1+5 گفت: در صورت وقت کشی، مجلس ایران طرحی را که در حال حاضر با 200 امضا مسکوت گذاشته شده است را ارائه خواهد کرد که بر این اساس دولت ملزم به انجام غنی‌سازی 60 درصدی شود.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مذاکره دوجانبه وزرای خارجه ایران و امریکا به منظور بررسی توافق نهایی در مذاکرات ایران و 1+5 گفت: طرف غربی باید متوجه باشد جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی خود را صرفا به نتیجه مذاکرات هسته‌ای گره نزده و اگر برای نمایندگان مجلس ثابت شود طرف مقابل به دنبال وقت کشی و تمدید مذاکرات است، طرحی مبنی بر توقف مذاکرات ارائه خواهد داد و در آن هنگام، بازنده طرف غربی خواهد بود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران متوجه سناریوی غرب در بازی‌ جمهوری‌خواه- دموکرات و تتنش‌های صوری کنگره- دولت است و اگر آنها بخواهند این روند را ادامه دهند، مجلس ایران ضمن درخواست از دولت برای توقف چنین مذاکراتی، طرح مربوط به غنی‌سازی 60درصد را که در نوبت است،‌ به راه می‌اندازد.

وی درخصوص این طرح توضیح داد: نمایندگان مجلس طرحی را با بیش از 200 امضا تهیه کردند تا درصورت مشاهده تعلل و تاخیر و زمان‌کشی در طرف غربی، آن را وارد دستور کرده و به دولت اختیار دهند از غنی سازی 60درصد برخوردار شود.

این نماینده مجلس، غنی‌سازی 60 درصد را مورد نیاز کشور در زیردریایی‌ها و مسائل اقتصادی دانست و تصریح کرد: ایران در جریان مذاکرات به دنبال اعتمادسازی بود و آن را ایجاد کرد؛ امروز نوبت طرف غربی است که تحریم ‌ها را بردارد.

آصفری افزود: فعلا این طرح مسکوت گذاشته شده تا روند مذاکرات فعلی به خوبی طی شود ولی اگر غربی‌ها به دنبال متوقف کردن فعالیت هسته‌ای ایران باشند، تهران فرصت‌ها و اقدامات دیگر را در راستای پادمان NPT ادامه خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران به دنیا ثابت کرد به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و حتی در دنبال کردن غنی سازی 60 درصد نیز هدفی در خصوص تسلیحات نظامی ندارد اما قرار نیست تا ابدالدهر فعالیت هسته‌ای خود را متوقف کند تا غرب به او مشکوک نشود.
نظرات بینندگان