arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۳

احمدی‌مقدم: کسی حق برهم زدن کنسرت دارای مجوز را ندارد/ اقدام پلیس بوشهر قانونی بود

حضور داعش در کنار مرزهای ایران منتفی شد/ تذکر لسانی آری، حمله و ضرب و جرح خیر/ دریابانی تقویت می شود/ پلیس مفاسد اقتصادی ایجاد می شود/ ضریب امنیتی بوشهر ارتقا یافته است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی درباره حواشی پیش آمده درباره برگزاری کنسرت موسیقی محلی در بوشهر تصریح کرد: اقدام نیروی انتظامی قانونی بوده و کسی حق ندارد کنسرت های دارای مجوز را برهم بزند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم چهارشنبه در حاشیه صبحگاه مشترک انتظامی استان در گفتگو با خبرنگاران حاضر شد.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار «خلیج فارس» که نظر وی را درباره دفاع پلیس بوشهر از برگزاری کنسرت موسیقی محلی در هفته های گذشته جویا شد، تصریح کرد: درباره برگزاری کنسرت های موسیقی همواره حساسیت های خاصی وجود دارد و در مورد بوشهر نیز که شهری مذهبی است به هر حال این حساسیت ها وجود دارد و در این باره نهادهای فرهنگی، امنیتی و در راس آن ها شورای تامین استان با بررسی جوانب امر، مجوز برگزاری آن ها را صادر می نمایند.

احمدی مقدم تصریح کرد: موضع نیروی انتظامی در این باره همواره روشن است و ما از قانون دفاع می کنیم. البته راه های قانونی همیشه بروی کسانی که نسبت به موضوعی اعتراض دارند باز است و می توانند اعتراض خود را به گوش ما برسانند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: همواره نسبت به دغدغه ی دینداران احترام قائل هستم، اما در مواردی که برای برگزاری یک مراسم یا کنسرت موسیقی مجوزهای قانونی صادر می شود، کسی اجازه بر هم زدن و ممانعت از برگزاری آن ها را ندارد و نیروی انتظامی نیز در این رابطه به وظیفه ی قانونی خود که دفاع از قانون است عمل نموده است.

احمدی مقدم در پاسخ به این سوال که برخی از جمله نماینده بوشهر در مجلس از برخورد پلیس با افرادی که قصد توقف اجرای کنسرت موسیقی در بوشهر را داشتند گلایه کرده و حتی وی حرکت پلیس را ناشایست دانسته، خاطرنشان کرد: اقدام پلیس دراین قضیه پیشگیری ازدرگیری و حادثه بود اما برخی اصرار داشتند که کنسرت را قطع کنند که این رفتار غیرقانونی بود و پلیس برخورد با این گونه اقدامات را وظیفه خود می داند.

فرمانده ناجا ادامه داد: همه باید به قانون تمکین کنند، پلیس مدافع و حامی هر تصمیم قانونی است و در این گونه مسایل تا جایی که شاهد تنش و درگیری نباشد، مدارا می کند.

احمدی مقدم گفت: ضمن اینکه راه اعتراض نیز باز است و معترضان با وجود ابزارهای مختلف از جمله رسانه ها مشکلی برای رساندن صدای خود ندارند.

وی در مورد وظیفه پلیس با موضوع آمران امربه معروف و نهی از منکر و تذکرکنندگان لسانی تاکید کرد: قانون و احکام فقهی در این ارتباط موضوعات را روشن ساخته و وظیفه پلیس نیز در این زمینه مشخص است. اگر مردم شاهد بداخلاقی هایی باشند انتظار می رود نارضایتی خود را اعلام کنند و اگر احتمال اثربخشی می دهند، تذکر دهند اما در صورت بی توجهی به تذکر، کسی حق حمله و ضرب و جرح علیه فرد بی توجه را ندارد.

سردار احمدی مقدم توضیح داد: در صورت وقوع جرم آشکار باید موضوع برای برخورد و رسیدگی به اطلاع پلیس برسد، از سوی دیگر پلیس حامی آمران امر به معروف و نهی از منکر است و قانون نیز وظایف دستگاه ها از جمله ناجا را در این رابطه مشخص کرده است.
نظرات بینندگان