arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

انتقاد یک نماینده از کم‌تحملی مجلس برای شنیدن رای مخالف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بیان دیدگاه‌های متفاوت در مجلس شورای اسلامی امری طبیعی و ملزم است.

احمد بخشایش اردستانی با بیان این‌که «تحمل شنیدن نظرات مخالف در مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگی‌های مردم‌سالاری دینی است» اظهار کرد: مردم بر اساس سلایق گوناگون خود نمایندگان خانه ملت را انتخاب کرده‌اند و بیان دیدگاه‌های متفاوت در مجلس امری طبیعی و ملزم است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جامعه افزود: نمایندگان مردم در قوه مقننه به‌مثابه اشخاصی هستند که در قله قرار گرفته‌اند و در این میان مردم جامعه در مسیر چیزی قرار می‌گیرند که از این قله به پایین شریان می‌یابد بر این اساس می‌توان گفت که رفتار و کردار نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مردم جامعه الگو است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به این‌که «نمایندگان الگوی فکری مردم هستند» گفت: اگر نمایندگان مجلس توان تحمل نظرات مخالف خود را در مجلس شورای اسلامی نداشته باشند باید شاهد بروز رفتارهایی بدتر از رفتارهای خود در جامعه باشند.

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران دارای تنوع قومی و مذهبی بسیاری است، اما آن چه که مردم را با وجود تفاوت‌ها و تنوع‌های بسیار در کنار یکدیگر همدل و منسجم نگاه می‌دارد غم‌ها و شادی‌های مشترک است و به همین دلیل لازم است نقاط مشترک افراد باوجود تفاوت‌های بسیار با استفاده از عوامل انسجام بخش تقویت شود.

بخشایش وحدت را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: عامل وحدت‌ساز میان شیعه و سنی در کشورهای اسلامی جهان وجود محورهای مشترک دینی مانند قرآن، اسلام، کعبه و ... است اما آنچه می‌تواند با وجود تفاوت‌های عقیدتی و سیاسی بسیار در میان احزاب مختلف و متنوع کشور باعث ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان آن‌ها شود قانون است.

وی افزود: قدرت در دوره‌های مختلف دست‌به‌دست می‌شود و افراد منتسب به گروه‌های سیاسی مختلف در زمان قدرت و یا غیر از آن تنها در شرایطی می‌توانند در صحنه سیاسی کشور باقی‌مانده و به فعالیت‌های خود به شکلی پویا ادامه دهند که توان شنیدن حرف مخالف خود را داشته باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان