arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

اگر فاطمه معتمدآریا این نقش را نمی‌پذیرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کارگردان فیلم «یحیی سکوت نکرد»، دلیل اصلی تولید این فیلم را پذیرفتن نقش توسط فاطمه معتمدآریا دانست.

در آستانه‌ی برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر و در ادامه سلسله برنامه‌های «یک فیلم یک سلام» 25 دی ماه، کاوه ابراهیم‌پور کارگردان، فاطمه معتمدآریا بازیگر، تینا پاکروان تهیه‌کننده و ماهان نصیری نیا بازیگر خردسال در پردیس سینمایی ملت برای معرفی فیلم «یحیی سکوت نکرد» حاضر شدند.

فاطمه معتمدآریا در سخنانی گفت: سناریویی به من پیشنهاد شد که حدود یک سال طول کشید تا بتوانیم این فیلم را به مرحله اجرا برسانیم. کارهای قبلی ابراهیم‌پور را دیده بودم و چون می‌دانستم سلیقه و دیدگاه خاصی دارد، فیلمنامه را قبول کردم.

کاوه ابراهیم پور در ادامه در مورد اینکه چطور شد که این فیلمنامه را انتخاب کرده است؟ گفت: تینا پاکروان را از قبل می‌شناختم و افتخار دادند تولید این فیلم را بپذیرند. قبلا سابقه همکاری با او و همچنین خانم منتضدی را داشتم، دلیل اصلی تولید فیلم پذیرفتن خانم معتمدآریا بود.

معتمدآریا در ادامه گفت: در فیلم «یحیی سکوت نکرد» باید به بخش خلاق این فیلم توجه کرد، چرا که استعدادهای هنری در آن رعایت شده است. این فیلم راجع به آدم‌هایی است که سر جای خود می‌ایستند.

در ادامه تینا پاکروان در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید فیلم شما در اکران چقدر موفق باشد؟ گفت: این موضوع بستگی به این دارد که این فیلم در سینمای هنر و تجربه باشد یا سینمای عموم. مردم در حال حاضر سلیقه‌هایشان رشد پیدا کرده است بنابراین فکر می‌کنم فیلم موفقی خواهد بود.

در ادامه معتمدآریا در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید این فیلم برای تمام مردم ایران ساخته شده است؟ گفت: این فیلم یک پیام انسانی دارد که تمام شخصیت‌هایی که در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرند، بتوانند این پیام را به خوبی درک کنند. دیدن این فیلم حال خوبی به آدم‌ها می‌دهد. مسلما مخاطبانش همه مردم ایران هستند. این فیلم دارای یک ایده انسانی است و مخاطب خاصی ندارد و عموم را شامل می‌شود. برای من باعث خوشحالی است و بسیار دیدگاه ابراهیم پور برایم قابل احترام است.

ابراهیم‌پور اظهار کرد: بازیگران این فیلم خوب درخشیدند. خانم پاکروان را هم با محوریت خودم انتخاب کردم.

تینا پاکروان در خصوص شعار این فیلم گفت: «کودکانی که از باغچه سبز می‌شوند سکوت نخواهند کرد.» این شعاری است که مفهوم فیلم در آن نهفته است.

معتمد آریا گفت: سینما را دوست داشته باشید. مطمئنم با دیدن «یحیی سکوت نکرد» یک گام برای دیدن سینما به جلو برمی‌داریم.

این بازیگر در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: «یحیی سکوت نکرد» فیلمی است که سر جای خودش ایستاده است. فکر می‌کنم این فیلم برداشتی از نگاه نسل جدید است.

همچنین در ابتدای این مراسم ماهان نصیری‌نیا درباره حضور خود در این فیلم گفت: از سه سالگی در تعدادی تیزر تبلیغاتی بازی کردم، همیشه بازیگری را دوست داشتم. به همین خاطر بازیگری را انتخاب کردم معتمدآریا در این فیلم عمه من بود که بسیار سخت گیر بود.

وی افزود: تا به حال همه آرزوهایم برآورده شده است، همیشه دوست داشتم با معتمدآریا بازی کنم و دوست دارم با چهره‌های دیگر هم همبازی شوم. این فیلم آرزوی من بود. بعد از این فیلم من دیگر هیچ آرزویی ندارم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان