arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

دیدارهای مخفیانه لیبرمن با سران عرب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با سران شماری از کشورهای عربی دیدارهای محرمانه‌ای را در چارچوب سازش بر سر مسئله فلسطین انجام داده است.

 تسنیم: کانال 2 تلویزیون اسرائیل فاش کرد «اویگدور لیبرمن» وزیر خارجه این رژیم «مذاکراتی محرمانه با برخی کشورهای عرب میانه‌رو با هدف دور زدن "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی» انجام داده است.

این شبکه تلویزیونی بدون ذکر نام این کشورهایی که آنها را میانه‌رو خوانده است، تصریح کرد لیبرمن با سران شماری از کشورهای عربی برای حل و فصل موضوع سازش سیاسی تل‌آویو با این کشورها، دیدار کرده است.

این تلویزیون به نقل از برخی منابع نزدیک به لیبرمن، عنوان کرد هدف لیبرمن از این دیدارها «دور زدن محمود عباس از طریق مذاکرات مستقیم با کشورهای عرب میانه‌رو بوده است.»

طبق گزارش کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه اسرائیل عملا با سران برخی کشورهای عربی مذاکره می‌کرد و این نشست‌ها نیز در وین و پاریس برگزار می‌شد و انتظار می‌رفت معامله‌ای نیز صورت بگیرد اما محمود عباس مخالفت کرد.

این منبع افزود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در جریان این دیدارها که با مشارکت نمایندگانی از دستگاه اطلاعاتی این رژیم (موساد) برگزار می‌شد، قرار داشت.

براساس گزارش تلویزیون اسرائیلی، هدف از این دیدارها، تلاش برای متقاعد کردن کشورهای عربی برای سازش با اسرائیل و تحمیل نتایج این سازش به تشکیلات خودگردان بود؛ چرا که محمود عباس شخصیتی ضعیف است و نمی‌تواند تصمیماتی حساس در این‌خصوص اتخاذ کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حالی‌که این دیدارهای محرمانه را فاش کرد ولی به اسامی این سران عربی اشاره نکرده است. او تصریح کرده است که این دیدارها به دلیل انتخابات فراروی اسرائیل، به حالت تعلیق درآمده است.

نظرات بینندگان