arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۳

متمم بودجه ۹۳ منتفی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی کمیسیون تلفیق با اعلام این‌که کلیات لایحه بودجه ۹۴ هفته آینده در کمیسیون تلفیق تصویب می‌شود، گفت: در سال جاری، متمم و اصلاحیه‌ای برای جبران کسری بودجه۹۳ ارائه نمی‌شود.

محمدمهدی مفتح با اشاره به دستورکارهای این کمیسیون گفت: در دو جلسه گذشته، بررسی کلیات لایحه بودجه 94 در این کمیسیون آغاز شده است.

وی افزود: نمایندگان دولت و نیز محمدباقر نوبخت و نمایندگانی از دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه 94 حضور دارند که به این ترتیب کلیات لایحه بودجه مورد بررسی قرار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 تصریح کرد: با توجه به رویکرد کمیسیون تلفیق بر تصویب بودجه با کمترین اتکا به درآمدهای نفتی، تلاش می کنیم کلیات آن هفته آینده به تصویب برسد و سپس وارد جزئیات شویم.

مفتح با بیان این که در سال جاری، متمم و اصلاحیه ای برای جبران کسری بودجه ارائه نمی شود، خاطرنشان کرد: بودجه جاری امسال 211 هزار میلیارد تومان بود که در سال آینده به 224 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، بنابراین، این موضوع نشان می دهد که لایحه از بُعد هزینه های جاری، به صورت انقباضی تدوین نشده و افزایش حقوق کارکنان نیز لحاظ شده است.

وی البته مشخص نکرد که بررسی بودجه مبتنی بر نفت 40 دلاری خواهد بود یا 72 دلاری.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان