arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۶۶۸
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۳

میرتاج الدینی: اینکه رحیمی 50 میلیون تومان از مرتضوی کارت هدیه گرفته را فساد مالی می گویند؟ / دولت احمدی نژاد در تولید بابک زنجانی و خاوری دست نداشت

دولت نهم و دهم در تولید بابک زنجانی و خاوری دست نداشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه شرق درگفتگو با میرتاج الدینی نوشت؛

 به حضور مدیران ارزشی در دولت‌های نهم و دهم اشاره کرده‏اید، آیا واقعا همه مدیران دولت احمدی‌نژاد ارزشی بودند؟
بله، بودند و من از این حرفم دفاع می‌کنم. در مجموعه دولت دهم و نهم- از وزرا تا رده‌های پایین مدیریتی تا فرماندار و بخشدار- افرادی سر کار آمدند که همگی طیف‏‌های ارزشی و ولایی بودند و همه برای مردم خدمت کردند.

  اما بسیاری معتقدند دولت آقای احمدی‌نژاد کارنامه‌ای از خود به جا گذاشته که چندان با دفاعیات شما جور نمی‌آید.
اینکه در میان دو، سه‌هزارمدیر، دو، سه‌نفر کارش خطا باشد، طبیعی است.

  ظاهرا دو، سه‌نفر نیستند و تعداد زیاد است، فکر نمی‌کنید موضوع را تقلیل داده‏‌اید؟
دو، سه‌نفر منظورم تعداد کمی است. وقتی تعداد کمی اشتباه کنند، این را به پای همه مردان ولایی و ارزشی نمی‏‌نویسند.

  پس تکلیف این همه پرونده‌های تخلف در دوره احمدی‌نژاد چه می‌شود؟
موردبه‌مورد جلو برویم.

  نمونه‌اش پرونده معاون‌اول رییس دولت.
من روالم این است که در مورد افراد صحبت نمی‌کنم.

  خب، چرا معاون‌اول احمدی‌نژاد باید پرونده تخلف مالی داشته باشد؟
در دوره احمدی‌نژاد مدیران ارزشی در رده‌ها و سطوح مختلف روی کار آمدند. نه اینکه حتی یک‌نفر هم نبوده که کارش اشکال نداشته باشد.

  پس تکلیف آقای معاون‌اول و پرونده ایشان چه می‌شود؟
آن پرونده هنوز نهایی نشده و تا حکم نهایی دادگاه صادر نشود، نه‌تنها در مورد ایشان که در مورد هرفرد دیگری باشد، امر خلاف است.

  اما بالاخره ایشان پرونده‌دار که شده. همین برای شما قانع‌کننده نیست؟
پرونده برایش ایجاد شده و تا همه چیز مشخص نشود، اخلاقا و شرعا نمی‌توانیم چیزی بگوییم. البته تاکید دارم آنچه در مورد پرونده معاون اول هست در مورد پرونده نهم و دهم نیست.

  پس شما پرونده و اتهام ایشان را خوب مطالعه نکرده‌اید، در گزارش سال گذشته مجلس در تفحص تامین‌اجتماعی آمده بود که معاون اول وقت رییس دولت ۵۰میلیون‌تومان از مرتضوی کارت هدیه گرفته.

این را می‌گویند فساد مالی؟
  به‌هرحال رحیمی تا به اینجای کار به جزای نقدی و حبس محکوم شده و دیوانعالی کشور بخش‌هایی از اتهام رحیمی را تایید کرده.

خب اینکه دلیل نمی‌شود. باید تا آخر ایستاد و دید که واقعا تخلفی صورت گرفته است.
 
یعنی شما هر گونه فساد و تخلف را کتمان می‌کنید؟
شما باید مواظب حرفتان باشید و کلمه‌هایی که به کار می‌برید، به هر حال آبروی افراد خیلی مهم است.

  خب وقتی فردی در سمت معاون اول رییس دولت خطا کرده و پرونده‌دار می‌شود، چطور به فکر آبروی خودش نبوده و حالا ما باید...

بالاخره هنوز مطمئن نیستیم که پرونده از چه قرار است.

  در مورد پرونده بیمه و حاشیه‌های فساد مالی رخ‌داده در آن چطور؟
هیچ چیز ثابت نشده.

  خب همین‌که معاون اول رییس دولت گذشته یکی در میان باید به دادگاه برود، خودش برای شما نشانه منفی نیست؟
این تخلف‏‌ها ربطی به دولت نهم و دهم ندارد مربوط به دولت‌های گذشته است.

  ماجرای تخلف سعید مرتضوی چطور؟ این را هم کتمان می‌کنید؟
در آن موضوع هم هنوز چیزی ثابت نشده و از اینها گذشته مرتضوی خودش باید از عملکردش دفاع کند.

  آن روزی که آقای احمدی‌نژاد ایشان را منصوب می‌کرد هم همین حرف را می‌زدید. بالاخره آقای احمدی‌نژاد او را مدیر تامین اجتماعی کرد و بعد هم به اصرار او را همانجا نگه داشت.

هرکس مسوول عملکرد خودش است، اگر تخلفی شده، باید رسیدگی شود. من از عملکرد اکثریت دفاع می‌کنم، بالاخره در این مورد هم باید منتظر نظر نهایی دادگاه باشیم.

 همین‌که در یک سازمان کارگری چنین تخلف‌هایی شده، برای شما دردآور نیست، چطور مرتضوی را نیروی ارزشی می‌نامید؟
من آن را نمی‌گویم، من اکثریت را می‌گویم در میان هزار مدیر اگر چند نفر هم ارزشی نبودند ما می‌توانیم بگوییم اکثریت ارزشی بودند.

  ولی از این شکل دسته‌گل‏ها در همین دولت کم نداشتیم.
با چند نفر نمی‌شود کارنامه یک دولت ارزشی را خراب کرد.

  سه وزیر آقای احمدی‌نژاد همین آقای بابک زنجانی را تایید کردند و میلیاردها پول بیت‌المال الان روی هواست.
من درباره پرونده زنجانی اطلاعاتی ندارم.

  حتما چیزی هم از تخلف‏های سازمان بنیاد شهید در دوره ریاست آقای زریبافان نشنیده‌‏اید.
خیر، پرونده‏‌سازی با تخلف و فساد فرق می‌کند.

  تکلیف وزرای خطاکار آن دولت چه می‌شود؟ اگر شما به ارزشی‌بودن آن دولت اشاره دارید، چطور هم معاون اولش پرونده‌دار است و هم چند وزیرش کار خطا کرده‌اند؟
باید از خود آنها بپرسید.

  پس چرا شما دولت گذشته را ارزشی می‌دانید؟
وزیری که صدهاهزار تصمیم می‏گیرد، حالا شاید یکی از تصمیم‌هایش اشتباه باشد.

  حتی در تصمیمی مثل مجوز فروش نفت به آدمی که هیچ صلاحیتی نداشته و از ١٠سال پیش ١٥ پرونده تخلف در مراجع قضایی از او ثبت شده بوده؟
به این راحتی نیست. آنها پاسخ دارند و باید از خودشان توضیح بخواهید. در مورد زنجانی آنها باید پاسخ دهند.

  شما می‏‌گویید دولت گذشته در مورد بابک زنجانی هیچ مسوولیتی ندارد؟
آنهایی باید در مورد این پرونده جواب بدهند که او را به این موقعیت رساندند.

  یعنی پدیده زنجانی مربوط به دولت آقای احمدی‌نژاد نمی‌شود؟
خیر پیش‌تر هم افرادی از او حمایت می‌کردند.

  مثلا منظورتان دولت اصلاحات است!
من مثل شما به آدم‌ها برچسب نمی‌زنم.

  البته اینکه اسامی مدیران ارشد آقای احمدی‌نژاد در دادگاه است، نه برچسب که عین واقعیت است.
خیر هنوز چیزی اثبات نشده و شما هم نباید پیشگویی کنید. من در مورد افراد اسم نمی‌برم. دولت نهم و دهم در تولید بابک زنجانی و خاوری دست نداشتند.

  مگر ما نهاد امنیتی نداریم؟ چطور ایشان روز روشن از کشور خارج شدند؟  
جواب کلی‌تان را دادم. اگر جایی پرونده‌ای تشکیل شده نمی‌توانیم افراد را متهم کنیم.
 
 خب بفرمایید در دولت ارزشی آقای احمدی‌نژاد چطور آقای خاوری از کشور فرار کرد؟
ورود و خروج از کشور دست دولت نیست. در دست مجموعه‌های دیگر است. حالا هم دنبال کار‌ند تا محاکمه‌اش کنند.

 به همین راحتی مدیر طراز اول یک دولت از کشور خارج می‌شود و پول کلانی با خود خارج می‌کند. همین ماجرای اختلاس سه‌هزارمیلیاردتومان.
دیدی شما خلاف‌واقع می‌گویی. سه‌هزارمیلیارد را وام داده‌اند.

  چه‌کسی امضا کرده و به مسوولیت چه‌کسی پول‌ها جا‌به‌جا شده؟
آن را باید خودش اعلام کند، سه‌هزارمیلیارد را هیچ‌کس از کشور خارج نکرده، در طی زمان به افراد وام داده‌اند، به‌ویژه به همان کسی که بعدها محکوم شد.

 اینطور که برمی‌آید شما به‌طور کل تخلف در دوره احمدی‌نژاد را کتمان می‌کنید؟
بله از قول من بنویسید که در دولت احمدی‌نژاد هیچ فسادی نبوده.

  تخلف چطور؟
حالا درست شد، تخلف با فساد فرق دارد.

  خیلی با واژه بازی نکنیم، قبول ندارید که سطح انبوهی از تخلف‌ها در دولت احمدی‌نژاد اتفاق افتاد؟
خیر اصلا قبول ندارم، در همه دولت‌ها فساد بوده است.

ولی هیچ‌وقت دیده‌‏اید که از معاون اول رییس دولت گرفته تا رییس بانک و برخی وزرا و رییس تامین‌اجتماعی و رییس بنیاد شهید همه پرونده‌دار باشند و کلی پرونده تخلف مالی ریزودرشت هم در دستگاه قضایی در حال بررسی باشد.

من این حرف شما را قبول ندارم. اگر اینها پرونده دارند دلیل بر فساد نیست. تخلف با فساد فرق می‌کند.

  دقیقا چه فرقی دارد؟
در مرحله تخلف فرضیه‌هایی مطرح است و هنوز رای نهایی صادر نشده است.

 خود آقای احمدی‌نژاد هم که پرونده تخلف دارد؟
او پرونده‌ای در دادگاه ندارد.

  ظاهرا شما اصلا خبرها را نمی‌خوانید. اتفاقا ایشان در دادگاه چند پرونده دارد.

رییس‌جمهوری هشت‌سال دویده و یکی، دونفر شکایتی کرده‌اند این می‌شود پرونده؟
 خب بفرمایید پرونده یعنی چه؟

اینکه کمیسیون اصل ٩٠ گفته چرا وزیر ورزش را چهارماه دیر‌تر معرفی کردی، به نظر شما پرونده است؟

 به نظر شما همین‌که رییس‌جمهوری در تاریخ معاصر ایران پرونده‌دار شود، خودش سوال‌برانگیز نیست؟
باعث افتخار است که احمدی‌نژاد بعد از هشت‌سال حضور در قدرت هنوز در همان خانه‌ای نشسته که آنجا بوده، او هنوز در نارمک ساکن است.

  مگر شما جز این انتظار داشتید؟
اینها نشانه سلامت یک رییس‌جمهور است.

  و تکلیف پول‌هایی که از کشور خارج شده و تخلفاتی که در زمان احمدی‌نژاد رخ داده چه می‌شود، شما این نشانه‌ها را نمی‌بینید؟
هیچ فسادی در این دولت نبوده، تاکید دارم که هیچ فسادی اتفاق نیفتاده است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار: ۲۸
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
4
71
از نوع جواب دادنش معلومه کاملاً هنگ کرده.! افاضات و اختلاسها و رانت و تخلفات دولت احمدی نژاد اونقدر زیاده که سرسام آوره که مونده چه جوابی بده. مثل سیستم رایانه ای که چندتا برنامه ازش دانلود کنی و یهو از هم بپوکه و چیزای دیگه تحویلت بده.
دقت کنید وقتی میگه 50 میلیون تومان کارت هدیه مگه فساده؟!! بخون تا آخرش. خوشم اومد از خبرنگاره که گذاشت تو کاسه ش.
یاد اون خبرنگاری میافتم که تو تلویزیون با سوالش زد تو پر احمدی نژاد که اصلا تلوتلو خورد و بجای جواب دادن زد جاده خاکی.!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
2
65
اینقدر فساد و اختلاس و ارتشا و .....تو این 8 سال احمدی نزاد اتفاق افتاده که ادم حس میکنه مغول ها به ایران حمله کردند!
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
48
یادشان نمی آید کرباسچی را برای چه محاکمه و محکوم کردند؟!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
2
44
متاسفانه اشخاص به خاطر علاقه ها و تمایلات سیاسی، اظهار نظر واقع بینانه از عملکرد دولتها نمیکنند.
در باره دولت آقای احمدی نژاد، اظهار نظر برخی از همراهان و هم جناحی های ایشان ما را قانع میکند که دولت ایشان خیلی از موقعیتهای کشور را به باد داد. به عنوان مثال اشاره میکنم به فرمایش آقای ابوترابی که فردی اصول گرا ست ایشان با اینکه هم جناح با آقای احمدی نژاد است میگوید: «در اوج تحریم ها و محدودیت های ارزی، منابع ارزی خودمان را آتش زدیم که اگر مصیبتش را بخوانم همه شما گریه می کنید.»
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
3
30
هردم از این باغ بری میرسد......................
کیشوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
36
بنام خدا.همه راانکارکرداین شدمصاحبه.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
39
حيف روزنامه شرق كه صفحاتش را ااظهارات شخصي پرميكند كه بديهيات را هم قبول ندارد راي رحيمي در ديوان تاييد و قطعي شده باز ميگويد منتظر بمانيد تا ثابت شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
33
خدا را شکر که هیچ فسادی رخ نداده و تخلفی هم انجام نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با توجیهاتی که این آقا می آورند اگر کل مملکت هم به یغما می رفت بازهم نه اینکه فساد بلکه تخلفی هم رخ نداده بود. آخه کارهایی که خودمان انجام می دهیم که تخلف نمی شود اما اگر کس دیگری باشد هر چند اندک هر چند ناچیز تخلف که چه عرض کنم فساد به تمام معنا بود!!!!!!!!!!!!!
خدایا به تو پناه می بریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
34
وقتی که فساد ایجاد شده بود این آقا در خواب بوده که متوجه چیزی نشده
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
32
درسته ؛هیچ فسادی در دولت نبوده! فقط یک فقره ی 700 میلیاردی پول نفت گم شده که اون هم مبلغ قابل توجهی نیست و طبیعی است. این همه سرو صدا به چه خاطر است؟
اسماعیل
|
Kazakhstan
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
26
من در تعجب هستم که برای چه مصاحبه شده با این آقا ایشان همه چیز را منکر شده اند. و حق دارند چون خود ایشان هم از دولت بوده اند. وقتی هیچ کس سرجایش خودش نباشد بهتر این نمی شود مردان دولتهای نهم و دهم آدمهای کوچکی بودند که به کارهای بزرگ گمارده شده بودند این معادله نتیجه اش می شود بدبختی که مملکت دچار آن شد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
21
جل الخالق.!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
17
نه ولله :)
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
30
حاج آقا 50 میلیون برا شما پول خرده و رقمی محسوب نمیشه که اسمشو فساد مالی بزاری
ولی برای ما قشری که از سر گندکاری پاک ترین دولت تاریخ در اقتصاد کشور، از قشر ضعیف جامعه به مفلس تبدیل شدیم رقم قابل توجهیه و می تونیم با همون 50 میلیون یه کسب و کار با آبرو راه بیاندازیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
25
خیلی مصاحبه خوبی بود؛ آفرین به خبرنگار کاربلد روزنامه شرق. این مسئولان احمدی نژادی، متخصص پیچاندن افراد و جواب سر بالا دادن هستند. ولی این خبرنگار اون قدر رک و پوست کنده ازش سوال پرسید که حسابی کم آورد!
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
23
دوستان در جریان باشند تخلف با فساد فرق می کند.!!!!!!!!!!
خاوری و بابک زنجانی و تولید شده آقای احمدی نژاد نیستند!!!!!!!!!؟؟؟!!!!!! و فقط و فقط یک تخلف کوچک انجام دادن که با یک جریمه کوچک درست می شود.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
22
یعنی واقعا این آقایان ماهارو چی فرض کردند؟؟ اونقدر چیزی نگفتیم که هرکی از راه رسید پول بیت المال مردم رو خورد...
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
16
راست میگه هممون شاهدیم !!!!!!!!!!!!!!
ایرانی معتدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
22
اگه خوانندگان عزیز سایت "انتخاب" به جوابهای آقای میرتاج الدینی توجه کنند متوجه میشوند که :

اولا "فسادهای مالی سه هزار میلیاردی ، 12 هزار میلیاردی ، 9 هزار میلیاردی ، روی هوا بددن میلیون ها یورو پول نفت " فساد نیستند چون " اینها که چیزی نیست !!!"
دوما " چنانچه در یک یا دو دولت تنها یک آبدارچی سالم بماند و دست به تخلفهای مالی هزاران میلیاردی نزند " همین کافی است که آن دولت را "پاکدست" بدانیم و شاید هم "پاکترین دولت تاریخ" .

و نهایتا " من هیچ چیز را قبول ندارم و تنها خودم و آقای احمدی نژاد را قبول دارم " همین حالا دیگران هر چه میخواهند بگویند ، من همین را قبول دارم .
خدایا این مملک به کجا رفته است و بر سر این مردم چه خواهد آمد ؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
18
4
سوالات بی ربط و جوابهای کاملا منطقی برا خنده بد نبود
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
20
یک ریال حق مردم را خوردن هم از نظر اسلام حرام است چه بر سر انقلاب و اسلام امده که ایشان می گوید پنجاه میلیون رشوه گرفتن معاون احمدی نژاد اشکالی نداره توجیهش هم اینه که بقیه که به دولت پاکدستان وصل بودن هزار میلیاردی خوردن رحیمی چون میلیونی برده گناهی مرتکب نشده باید جایزه پاکدستی از دولت پاکدستان هم بگیره
علی شیخی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
26
آقای روحانی فهمیدم شما از دست مجلس چی میکشید
بیطرف
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
22
درست میگه جناب میر تاج الدینی!!!!!!! 50 میلیون که فساد نیست, 1000 میلیارد به بالا فساد است, البته در دولت پاک دستان!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
20
به این میگن برهان قاطع!!!!!!!
بیطرف
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
20
درست میگه جناب میر تاج الدینی!!!!!!! 50 میلیون که فساد نیست, 1000 میلیارد به بالا فساد است, البته در دولت پاک دستان!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
21
احتمالا تولید امثال بابک زنجانی کار رژیم گذشته و عوامل باقیمانده این رژِیم با همکاری موساد و سیا بوده.خدا رو شکر که این مشکل هم با پاسخ قاطع به افکار عمومی حل شد
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
18
چرا هرچه برادران حامی دولت نهم و دهم در مورد اصلاح طلبان میگویند حقیقت محض و غیر قابل انکار است اما پروندهای اعضا دولت نهم و دهم کذب . سخنان نماینده مجلس در حمایت از اصلاح طلبان غیر قابل اعتنا ولی شنیده ها از منابع مردمی حضرات حامی دولت نهم و دهم عین حق؟
علی
|
United States of America
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
21
راست میگه چون برای ما بدبخت بیچاره ها پنجاه میلیون پول هستش برای اقای میر تاج الدینی پول خرد هستش
نظرات بینندگان