arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۳

60 درصد اقتصاد مالیات نمی‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی کمیسیون تلفیق به موضوع معافیت‌های مالیاتی مطرح در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد اقتصاد کشور مالیات نمی‌دهد که ۴۰ درصد آن معافیت‌های قانونی مالیاتی است و ۲۰ درصد دیگر فرار مالیاتی است.

محمد مهدی مفتح گفت:این کمیسیون در حال بررسی مراحل پایانی کلیات بودجه ۹۴ است و پیش بینی می شود بررسی کلیات این لایحه عصر امروز به پایان برسد و رأی گیری آن انجام شود.

مفتح افزود: در جلسات گذشته و امروز کمیسیون تلفیق در قالب بررسی کلیات بودجه 1394 درخصوص درآمدهای ارزی صحبت شد.

وی گفت: رقم درآمد ارزی کشور حاصل از فروش نفت در سال 1393 شصت و پنج هزار میلیارد تومان بوده و در لایحه سال 1394، هفتاد هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مفتح همچنین درآمدهای گمرکی در سال 1393 را 11 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان برای سال 1394، سیزده هزار و 500 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین درآمدهای مالیاتی را که در سال 1393 محقق خواهد شد 70 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش بینی این درآمدها در سال 1394 هشتاد و شش هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: سازمان مالیاتی کشور باید برای 20 درصد فرار مالیاتی تدابیر جدی بیندیشد و مجلس نیز باید برای 40 درصد معافیت قانونی مالیات که وجود دارد قانون را اصلاح کند.

مفتح گفت: همچنین در جلسه کمیسیون تلفیق درخصوص 120 میلیارد تومان مالیات باشگاه ها و بازیکنان فوتبال که بدهکار به دولت هستند بحث شد.

منبع : واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان