arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

جزییات تازه درباره حادثه آسایشگاه «پدربزرگ»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ارتباط با علت حادثه آسایشگاه پدر بزرگ پاکدشت گفت: با توجه به نتایج نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه دانشگاه شهیدبهشتی مسمومیت غذایی علت وقوع این حادثه بوده است.

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: نتایج آزمایشات نمونه‌های زرشک‌پلو با مرغ، شیر و همچنین شله‌زرد که در روز حادثه مسمومیت 30 نفر از مددجویان مرکز توانبخشی پدربزرگ، مصرف شده بود، نشانگر این است که این مواد غذایی دارای میکروارگانیسم‌های مثبت بوده‌اند.

وی ادامه داد: این عامل تنها دلیل مسمومیت 30 نفر از افراد مرکز توانبخشی آسایشگاه پاکدشت بوده است و با توجه به نظر پزشکان نمی‌توان این عامل را علت فوت سه نفر کشته شدگان این حادثه عنوان کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم ایمنی بدن این افراد ضعیف بوده و همچنین داروهای متعدد مصرف می‌کردند، می‌توان گفت این عامل به طور غیرمستقیم باعث تشدید مسمومیت‌های این افراد شده است، اما بنا به گفته پزشکان نمی‌توان این عامل را علت مستقیم مرگ این سه نفر دانست.

سخنگویی همچنین گفت: طبق قوانین سازمان بهزیستی کشور، دریافت کلیه مواد خوراکی توسط مراکزتحت پوشش این سازمان از بیرون خلاف قانون بوده و مواد خوراکی فوق‌الذکر که دارای میکروب غذایی بوده‌اند همگی از بیرون تهیه شده بوده است و این آسایشگاه در این زمینه مقصر است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در پایان گفت: در حال حاضر نیز منتظر نتیجه پزشکی قانونی برای علت مرگ 3 نفر از افراد این مرکز هستیم و قطعا با عاملان این حادثه برخورد قانونی خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان